Fórum - Vitassuk meg!

Nívó

Nívó

A rakpart csak parkolónak jó?

2011. október 14. - bogancs

Megjelent a napokban a hír, hogy csökkentik a pesti alsó rakparton a parkolási díjat óránként 240 forintról 160 forintra. Az indok, hogy a korábban 100% körüli kihasználtságú parkoló kihasználtsága 15%-ra (!!!) esett vissza.

https://m.blog.hu/ni/nivo/rakpart_parkolo.jpg

Felmerül a kérdés, hogy jó döntés született-e? Egyrészről teljesen világos, hogy korábban az ingázók vették igénybe a belvároshoz közel eső ingyenes parkolóhelyeket, vagyis hétköznaponként 8-10 órát parkoltak ott. Namost ilyen típusú igénybevételre továbbra sem lehet számítani, hiszen óránként 160 forintért is elég borsos napi- és havidíj jön ki. Innentől kezdve nem valószínű, hogy a jelenleg 15%-os kihasználtság jelentősen megugrana a díjcsökkentés miatt.

Másrészről számtalan olyan parkoló zóna van még a városban, ahol a kihasználtság a rakparthoz hasonló okokból rendkívül alacsony. Miért pont a rakparton akarják növelni a kihasználtságot? Nem lehetne akkor már azt az autóktól megtisztított terepet egyéb (mondjuk turisztikai) célokra felhasználni? Elvégre a parkoló autó nem igényelne budai panorámát..

A bejegyzés trackback címe:

https://nivo.blog.hu/api/trackback/id/tr913301494

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A csodálatos szökőkút 2011.10.15. 15:43:50

Ahogy a videóban is elhangzik, a KÖKI Terminál szökőkútjánál az Alkotmány Asztalához hasonlóan külön egy embert kell alkalmazni. A miértre a videóban a válasz. Ezúton is gratulálunk a tervezőnek és az átvevőnek, de legalább teremtettek még egy munkahel...

Trackback: Milyen lesz az új rakpart? A látványtervek már elkészültek 2011.10.15. 12:45:49

A [url=http://old.utcakereso.hu/bp.2.Margit_híd_(budai_hídfő)]Margit híd[/url] térségében közel 1200 méter hosszú szakaszon kiszélesítik a rakpartot, szintjét megemelik, egy rézsűs és egy függőleges partfalszakaszt alakítanak ki. 200...

Trackback: Milyen lesz az új rakpart? A látványtervek már elkészültek 2011.10.15. 12:45:49

A [url=http://old.utcakereso.hu/bp.2.Margit_híd_(budai_hídfő)]Margit híd[/url] térségében közel 1200 méter hosszú szakaszon kiszélesítik a rakpartot, szintjét megemelik, egy rézsűs és egy függőleges partfalszakaszt alakítanak ki. 200...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

magyar ember teli szájjal 2011.10.15. 11:22:24

Szerintem másra nem jó, csak erre.

mement 2011.10.15. 11:51:25

Dehogynem lehetne mas celra hasznalni, az egy kifejezetten ertekes terulet, ami parkolokent igazai pazarlas.

auth.gabor · http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor 2011.10.15. 11:53:11

Én azt nem értem, hogy amikor pár éve szétszedték a budai rakpartot és a rakparton futó villamosvonalakat, akkor miért nem tettek az alsó rakparti út fölé egy könnyű betontetőt... be lehetett volna parkosítani a tetejét.

Ezek után pedig autóval is lehetne közlekedni É-D irányban, csökkenne a zaj és lehetne sétálni befüvesített - parkosított betontetőn, "dunapart" érzéssel.

sj0001 2011.10.15. 11:56:52

... és például kíváncsi lennék a külső Angyalföldi részen (Fiastyúk utca, Gyöngyösi út stb)ahol szintén fizetős, mennyi a parkolóórákba fektetett milliók megtérülési ideje? A külső városrészben szinte alig jön fizetős vendég, parkolóhely mindig is volt bőven.

BigTom 2011.10.15. 12:02:27

Az a zseniális, hogy mióta fizetni kell a rakparton, azóta az a sok autós, aki addig ott állt meg, mind bemegy a belvárosba kocsival. Gratulálok, és remélem, hogy jó sokba van a parkoló cégnek a parkoló üzemeltetése.

Link Elek 2011.10.15. 12:03:57

egy varosi folyopartnak igy kell kineznie:
images.google.com/search?q=seoul+river&biw=1280&bih=714&tbm=isch

ami Mo-n van az egy kalap szar, en speciel nem is varok el mast. ott basztam el, hogy ide szulettem.

Pharaoh85 2011.10.15. 12:13:22

@Link Elek: Azért az a folyó sem volt mindig ilyen (lásd régebbi képek)

Itt is voltak már tervek a rakparti utak alagútba tételéről, de pénz nem lesz rá egyhamar.

Káposztakukac 2011.10.15. 12:15:24

rakpart.... mint ahogy a neve is mondja, nem alkalmas turisztikai célokra. amúgy pedig árterület, nem nagyon lehet ott parkosítani, ha évente pár hétig víz alatt áll. érdekes módon a rakpart már akkor is így nézett ki, és erre lett tervezve, amikor megépült, pedig akkor még hol voltak az autók? talán nem véletlenül...

Kopi3.14 2011.10.15. 12:15:46

@Link Elek: nekem ez lenne a cél:

images.google.com/search?hl=hu&biw=1263&bih=693&tbm=isch&sa=1&q=d%C3%BCsseldorf+rheinufer&oq=d%C3%BCsseldorf+rheinufer&aq=f&aqi=&aql=1&gs_sm=e&gs_upl=33884l37787l0l37964l14l14l1l7l7l0l182l810l1.5l6l0

Düsseldorf, Rajna-part. Nem autókkal teli valami. Amúgy nem kell itt csodákat várni, mivel az egy szem kísérletet, a plague-ot is anno a sok helyi lakos szidta, hogy milyen zajos, poros lesz tőle minden, azt mondom, nyugodtan szívják csak a benzingőzt.

Mi meg megyünk máshova jól érezni magunkat.

Gaspar Gil y Pollas · http://www.kulturtapas.com 2011.10.15. 12:24:17

Lehet, hogy értékes a terület, de én nem vagyok eléggé kreatív, hogy kitaláljak egyéb hasznosítást is. Parkoló.
- GAspar
www.kulturtapas.com

lionking 2011.10.15. 12:39:31

ha már úgysem parkol ott senki, akkor talán lehetne 4 sávos, így nagyon jól megnőne az áteresztőképessége, és a forgalom is kevésbé szennyezi a levegőt, ha jó tempóban halad, semmint hogy araszolni kell
Másrészt szerintem már réges rég be kellett volna zt vezetni, hogy a budai felfelé a pesti meg lefelé irányban legyen egyirányú. Ez is szinte száguldás méretű sebességnövekedést hozhatna. Az, hogy 1 vagy 2 hídon át kell menni a végén? az szerintem nem olyan sok plusz.
Igazából így akkor lesz értelme a rakpartot használni, ha valaki valóban végig megy rajta. De azt nagyon jó tempóban fogja tudni megtenni

A parkolási díjak meg már nagyon jó ideje csak a harácsolásról szólnak.
XII ker, Gyöngyösi út és egyéb részei hogy fizetősek lettek, a lakótelep közepe is, az egyszerűen észbontó... És persze a kórházba menőknek plusz nyomor hogy miközben a gyerekért aggódnak aki a Madarászban van még szórakozhasson 3 óránként a parkolási díjjal is. szemét banda

omlósz 2011.10.15. 12:48:43

@Káposztakukac: folyók árterén nem nő fű?

kennyking 2011.10.15. 12:50:51

Szerintem a rakpart holokauszt emlékművek elhelyezésére a legalkalmasabb.

Kopi3.14 2011.10.15. 12:58:57

@Káposztakukac: hát, nem tudom, Szolnokon a Zagyva medrében, illetve inkább árterében is nő fű, sőt, fák is, amiket ültetésükkor teljesen ellepett az ár, aztán mégis kinőttek újból.

Kopi3.14 2011.10.15. 13:04:37

@lionking: Nem támogatom, hogy a városon átmenő forgalmat pont a leginkább városi életre alkalmas területeken vezessük. Pakoljuk be föld alá, azt jól van.

Jó Estét 2011.10.15. 13:24:39

Nemtom mi ez a lekezelo szoveg, az en autom igenis igenyli a dunai panoramat parkolas kozben, uri auto elvegre!

lionking 2011.10.15. 13:33:50

@Kopi3.14: 100% kitiltani úgysem lehet, akkor meg inkább legyen ez jól megszervezve és nem az a megoldás, amit a remek (pártszínektől függetlenül) városvezetés csinál
Minél inkább szívatni az autósokat, nehogy kedvük legyen bejönni a városba autóval. DE!! alternatíva nincs, a tömegközlekedés horror, szar és drága, ha az autósok 50%-a átülne a bkv-ra, akkor az kb 2 nap alatt belegebedne. de amúgy fel sem férne az a sok ember.
Ismerősöm reggel 6-kor, van hogy a második 32-es buszra fér csak fel. Akkor mi a bánatos kurva anyját akarnak erre a trágya szemét tömegközlekedésre áttéríteni?
de komolyan azonnal idegbajos leszek ettől.
A családból jár be agglomerációból valaki.
A vonat és a bkv bérlet ára annyi hogy én abból a hónap felét átautózom, pedig én sem Pesten lakok de bejárok naponta
szóval megint mi a bánatos langyos szarért kell ezt csinálni? szarul beállított lámpákkal irreális parkolási díjakkal, és területekkel meg a majdani dugódíjjal szopatni az autósokat akik amúgy a bkv helyett tömeg közlekednek autóval.
És mielőtt még én is megkapom a magamét, azért járok autóval, mert a munkám nem tudom másképp elvégezni. Nálam kb 2-300 kiló szerszám anyag egyéb van a csomagtartóban. nem bkv konform.
De ha nem így lenne akkor is 100x meggondolnám

Kopi3.14 2011.10.15. 13:37:41

@lionking: A költségeket tekintve pont nem igazolod magad.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.10.15. 13:39:04

@auth.gabor: Azért, mert az alsó és a felső rakpart közti magasságkülönbség kicsi, vagy "lépcsőt" építenek bele fölfelé, vagy minden, ami személyautónál magasabb, az beszorul. Itt egy jellemző kép:
img.index.hu/imgfrm/8/1/1/3/IMG_0009448113.jpg

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2011.10.15. 13:41:55

Na, jó hír, legalább tudnak hol parkolni a tanítványaink! ;)

Egyébként sokat sétálok a rakparton és sokan teszi ezt mások is. Simán át lehetne szebbre-jobbra, sétálóbarátabbra építeni, mert megérné. Ott a víz (azért ez sokkal nagyobb mint sok más városban), meg a vadkacsák, meg a hajók, meg a budai hegyek.

Az autók meg menjenek a víz alatt! ;)

auth.gabor · http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor 2011.10.15. 13:55:39

@Csokis: "Azért, mert az alsó és a felső rakpart közti magasságkülönbség kicsi, vagy "lépcsőt" építenek bele fölfelé, vagy minden, ami személyautónál magasabb, az beszorul."

Ezért írtam vala, hogy "amikor pár éve szétszedték a budai rakpartot és a rakparton futó villamosvonalakat". Akkor ugyanis lett volna lehetőség akár a magasításra, akár az úttest alacsonyabbra helyezésére. Most nincs erre lehetőség, mert a fő szenyvízgyűjtő miatt nem lehet már süllyeszteni.

Egyébként emlékeim szerint a hidak miatt 3,6m a magasságkorlát, tehát nem méterekről van szó, hanem kb 1 méterről.

cso zsi 2011.10.15. 14:45:43

@Kopi3.14:"A költségeket tekintve pont nem igazolod magad."

Mert nem értelmezed, amit írt.
Aki szerszámokkal jár, az nem "reggelbemegydélutánhazamegy", hanem ügyfélről-ügyfélre jár, közben anyagbeszerez. Nem A-B, B-A az útvonal, hanem A-B-C-D-E-F-A.

bogancs · http://nivo.blog.hu 2011.10.15. 15:18:30

@lionking:

"A családból jár be agglomerációból valaki."

Ha munkahelyre, megy, akkor a MÁV bérlet árát nagyrészt téríti a munkáltató. Így a MÁV+kerékpár verhetetlen árú. Már csak színvonalas kerékpárszállítási szolgáltatás kellene a MÁV-ra. Na az sem lesz egy darabig.

"A vonat és a bkv bérlet ára annyi hogy én abból a hónap felét átautózom"

De meddig még? Rövidlátó gondolkodás..

BKV reszelő 2011.10.15. 15:33:30

@Kopi3.14: Beparkolhatnál már a föld alá...a plázsos fartúróiddal egyszerre.

Sicc 2011.10.15. 15:38:00

Felőlem lehetne turisztikai látványosságot csinálni a rakpartból, csak egy a gond, hogy az nem arra van.

- Télvíz idején kosárfonó szakkör?
- Esetleg csikós-gulasch főző verseny?
- Babaszoptató tanfolyam camping székeken?
- Kávé, capuccuino tanfolyam?

Aki mpedig csak parkolni szeretne, hogy ennek a kretén kormánynak egy kis adóbevételt termeljen, az pedig támassza a falnak az autóját, vagy rakja zsebre, ugye?!
Mert hát mifél szemét ember az, aki hajnal ötkor kel Dunakeszin, hogy elvigye a gyerekét a cigányok lakta Újpestre, hogy végre egy bölcsibe be tudja adni, aztán még van akkora szemét is, hogy meg akar állni VALAHOL ebbe a városban, hogy DOLGOZNI tudjon, hogy a CSALÁDJA számra élelmet tudjon adni, és ki tudja fizetni az ADÓJÁT, meg az rakat DÍJAT, meg a közüzemi SZÁMLÁKAT, és lefekvés előtt csak azért imádkozik, hogy mikor lesz már ennek VÉGRE VÉGE?!!!

És nincs remény. HALÁL A PARKOLÓ AUTÓSÓOKRA. De előőte fizessék még ki a súlyadót!

BASSZZZZZZZZZZZZZ!!!!!!!!!!!!!

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.10.15. 15:42:12

@auth.gabor: Ige, csak az a baj, hogy az alső rakpart gyakorlatilag a Dunába épült. Levertek -talán- vörösfenyő cölöpöket, és mögöttük feltöltötték a medret földdel. Tehát nem úgy van, hogy lejjebb ásunk, oszt' jónapot, hanem kellett volna egy új, mélyebbre menő szádfalazást csinálni, abból folyamatos szivattyúzással kiemelni a vizet, közben bele egy vasbeton "cső", azt víznyomásra szigetelni minden irányból (az év egy jó részében az új út ugyebár legalábbis az alja lent lenne a vízszint alatt), szellőzést bele, hiszen zárt, majd földet rá, és már lehet is parkosítani a tetejét. Magyarán kellett volna kb. 4-5 km, 2*2 sávos víz alatti alagút, csak épp nem keresztben, hanem hosszában lett volna a mederben.

Éhes_ló 2011.10.15. 15:42:40

@Kopi3.14: ez jó 5let. Koomolyan.
Én is nagyon örülök neki.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.10.15. 16:18:59

@bogancs: Azt ugye te sem gondolod komolyan hogy 5 hónapos terhes kismamák a nyári 40 fokban ,vagy a téli minusz 20 fokban bringázni fognak?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.10.15. 16:22:45

Igen sajna árterület semmi állandót nem lehet oda tervezni.@Kopi3.14:
Szolnok nem budapest az említett rész nem belváros.
Azért érdekes lenne a sár amíg kinem n ő a fű mondjuk novembertől áprilisig.
Nem érdemes tök más fekvésű nyugati országokat sem felhozni kivétel Bécs.
Bécsi füves képeket kérek a rakpartról olyat ami nem a külvárosban van.

bogancs · http://nivo.blog.hu 2011.10.15. 16:24:16

@Gyurma73:

Csak nem rokona vagy @lionking: -nek? Vagy honnan ismered ilyen jól a viszonyokat?

belagezabela 2011.10.15. 16:27:10

@bogancs: Ez igaz, de míg munkatársamnak 2x lopták el a bringáját a máv-start zrt. szakszerű közreműködésével, ő is inkább autóval jár. /Jó azt is ellophatják, de irodaházas gépkocsi tárolóból nehezebb azért./
Egyébként tényleg úgy kéne működnie ahogy írtad.

bogancs · http://nivo.blog.hu 2011.10.15. 16:29:19

@Gyurma73:

Hehe, te trollkodni próbálsz. :)

bogancs · http://nivo.blog.hu 2011.10.15. 16:31:08

@belagezabela:

Hát ez úgy kellene működnie, hogy a kerépkárszállító vagonokban ülőhelyeket is elhelyeznek, ahova csak azok ülhetnek, akiknek kerékpárjegyük is van.

Az irodáházas parkolókban jó esetben kerékpártároló is van.

belagezabela 2011.10.15. 16:48:37

@bogancs: Igen van kerékpár tároló, sőt szintenkén szétválasztott zuhanyzó öltözővel, de amíg félévente 40000-ft-os zergét ellopnak az már nem igazán éri meg.
OK van olcsóbb is zergéből pláne a fekete piacon.

auth.gabor · http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor 2011.10.15. 20:26:09

@Csokis: "Ige, csak az a baj, hogy az alső rakpart gyakorlatilag a Dunába épült. Levertek -talán- vörösfenyő cölöpöket, és mögöttük feltöltötték a medret földdel."

Dolog.

"Tehát nem úgy van, hogy lejjebb ásunk, oszt' jónapot,"

Egészen konkrétan lejjebb ástak, mivel oda tették a főgyűjtőcsatornát, pölö egy kép az Erzsébet hídról:
csepel.info/wp-content/uploads/rakpart-epiteskorabbi.jpg

Szóval fél méterrel tudtak volna lejjebb ásni.

"Magyarán kellett volna kb. 4-5 km, 2*2 sávos víz alatti alagút, csak épp nem keresztben, hanem hosszában lett volna a mederben."

Jaj, csak pénz nincs erre, mert párszor drágább, mint egy tetőt húzni a meglévő út tetejére a turisztikailag frekventáltabb helyeken (vagyis például a Margit-híd és az Erzsébet híd között).

Nem beszélve arról, hogy ehhez ki kellene bontani a teljes budai főgyűjtőcsatornát, meg a többi infrastruktúrális dolgot, ami pont a rakpart alatt van.

lionking 2011.10.16. 09:39:02

@bogancs: Ó bogaram Te azt el se tudod képzelni, hogy esetleg valaki NEM kap a munkáltatótól bérletre pénzt, vagy netán ő maga a munkáltató? És így saját zsebből vesz bérletet? Még akkor is ha ugye az céges pénz mert így is úgy is a saját pénze akkor valakinek.
Aztán - bár gyurma nem rokon és nem is ismerem :) - azért ha valaki leszállt a vonatról, akkor nem biztos, hogy a ruházata alkalmassá teszi a kerékpár használatára. Harmadrészt pedig pl ha a Nyugatiba megérkezik az a vonat, és az ember fija jánya esetleg a XI ker végén melózik? Á ilyen nincs is mi? Vagy hogy esetleg valamit még azért visz magával? kis táska ez az kaja esetleg ételhordóban?
Birom az ilyen túl okos beszólókat, de állítom ti mind autóval haladtok napi szinten.
Amíg a jegyárak ilyenek addig reális alternatíva az autó. Még 400 körüli benyóáron is.
Sőt mióta ennyibe kerül, azt vettem észre, hogy így sem kerül többe a havi tankolásom, mivel lehet haladni és nem kell araszolgatni.

cso zsi 2011.10.16. 13:59:52

@Sicc: 45 éve is üldögéltek ott emberek.
www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_7885.jpg
Nézték a.... mit is? A Várat? A hajókat?

Fordult a világ, kicsit tehetősebbek vagyunk, és ha hagyják, élnénk is vele.
A forgalom is ilyen. Ami a legjobban a vízhez hasonlít. Ahol van szabad útja, ott gyors folyású, ahol gátat szabnak neki, ott pang, büdösödik.

Kopi3.14 2011.10.16. 14:20:11

@cso zsi: Arra egy rohadt szót sem írtam, vagyis ne adj olyanokat a kezembe, amik nem oda valók. Azt sem mondtam, hogy neki nem autóval kéne járnia, sőt, ezt a témát nem is feszegettem.
De ha már kötözködünk, akkor legyen. szövegértés ilyen nehezen megy?

@lionking: mennyi ideig elég neked az ismerősöd bérletpénze autózni? A bérlet mennyi ideig is jó? Ha a járulékos költségeket nézzük- értékcsökkenést nem, mert akinek kell autó, az nem befektetési szándékkal veszi, hanem használati tárgyként- akkor hogy is áll a kettő egymáshoz? Mennyi utazási lehetőséget biztosít a bérlet adott idő alatt?
Bérlet támogatása munkáltató által: azt ugye tudod, hogy ez a munkáltatónak költségként jelentkezik, ergo leírhatja a bevételéből, ergo nem a saját pénze ha vállalkozó, akkor sem?
A kerékpáros közlekedés nem mindenkinek éri meg, de pl. öltönyös, ételhordós emberek is meg tudják oldani, ha akarják. Kell egy összecsukható kerékpár, az sárvédővel, mindennel felszerelt, egy kisebb bőrönd méretére összecsukható, így a vonaton is kényelmesen tárolható, van normális fogantyúja szállításhoz, s nem kell lezárni sehol, az íróasztal alatt is kényelmesen megpihen.
Amúgy tévedsz, nem járok autóval jelenleg, mert fél éve szervizben pihen motorcserére várva. S autóra nem az ára miatt szavaztam- csak a bezninköltség lenne annyi, mint három a bérletem- két település, plusz a közte fellelhető összes opciós utazási lehetőség, vagyis cirka plusz három településen keresztüli mindenféle járat, akár ottani helyi járatok is, s ekkor a biztosítás, adó még a kanyarban sincs. Autót azért választottam, mert azzal 30km-t kell mennem, fix negyven perc menetidővel, vonattal, s villamossal, trolival ez 40km, minimum egy óra, kerékpárral meg legalább 35km, másfél óra lenne, a sok jelzőlámpa miatt. De gondolkozom a kerékpár beállításán sportolási megfontolásból, heti pár nap egy kicsit nagyobb kunkorral hazamenni, odafele meg vonatoztatni a gépet.

@BKV reszelő: nocsak, látens homoszexuális, frusztrált lelkű kommentelőnk, értelmeset mondani képtelen vagy, ami használható is lenne? Szerintem a benned felgyülemlett feszültséget valahol máshol vezesd le, mondjuk a jobb kezed segítségével a wc környékén.

@Gyurma73: attól még parkosítható, vagy sem? A mennyi ideig használható most nem áll fenn?

lionking 2011.10.16. 20:37:08

@Kopi3.14: Hát én nem foglak győzködni
Legyen elég, hogy csak az ismeretségi körömben vagy jó pár ember, akinek egy ft támogatást nem ad a munkáltatója a bejáráshoz, oldja meg vagy ne dolgozzon.
Szálljunk már le két lábbal a földre. NEM ismétlem NEM mindenki alkalmas pl hogy biciklivel járjon. Pl az említett rokonom sem, jogsija sincs mert nem kaphat rossz a szeme. Tehát a kerékpár sem jó alternatíva, ráadásul szédül vagy rossz az egyensúlya valakinek akkor az mit csináljon?
Maradjunk abban hogy ne akarjon mindenki biciklist csinálni a másikból. És reumást ugye ha október után és április elött is bringázik.
AMúgy a két bérlet ára kb 16-18e ft. abból én úgy 700km-t autózom az 35km naponta.
Ha hozzáteszem azt a kényelmet és egyebet ami az autóval jár akkor nem is rossz az arányom.
Sőt.
azért a pár ezer pluszért kényelmesen és melegben - nyáron meg hűvösben utazok, és nem kell a büdös mocskos hajléktalanokat sem kerülgetni, sem a többi emberrel nyomorogni, a tolvajok zsebesek kifosztogatosdijának kitenni magam

bogancs · http://nivo.blog.hu 2011.10.16. 21:18:56

@lionking:

"Legyen elég, hogy csak az ismeretségi körömben vagy jó pár ember, akinek egy ft támogatást nem ad a munkáltatója a bejáráshoz, oldja meg vagy ne dolgozzon."

Ez sajnálatos. Ugyanakkor a megoldás talán mégsem az, hogy akkor támogatjuk az illető gépkocsis bejárását és parkolását a fővárosban. Nem gondolod?

Nyilván akinél egészségügyi akadálya van a kerékpározásnak, az ne kerékpározzon. Megjegyzem ők kapnak mozgássérült kártyát és ingyen parkolhatnak bárhol.

Aki terhes, az nyilván nem ülhet biciklire, külső hőmérséklettől függetlenül. Ő valószínűleg később sem fog kerékpározni egy darabig, hiszen aki gyereket oviba, iskolába hord, annak nem fér bele időben ilyen "luxus". :)

Hajléktalanok, koldusok pedig az autósokat is zaklatják a piros lámpáknál..

De talán térjünk vissza a poszt témájához, ha egyetértesz.

lionking 2011.10.16. 21:37:57

@bogancs: oké
volt nekem pár remek javaslatom :)
azt olvasta valaki egyáltalán? :)

Kopi3.14 2011.10.16. 22:43:57

@lionking: te most tulajdonképpen kivel vitázol? Egy szóval sem propagáltam senkit kerékpározásra, sem közösségi közlekedésre- megjegyzem, szerintem utóbbival kapcsolatban eléggé elvarázsolt világban élhetsz, mert a problémák közel sem annyira vészesek, mint azt itt felhozod.
Pusztán annyit állítottam, az adott terültnek lenne sokkal értelmesebb felhasználási módja is, mint parkolónak kitüntetni.
Amúgy az a pár ezres mennyi is? Mennyi az autód havi költsége? Nem tudom milyen messziről jársz be Bp-re, de napi 35km az még szinte városon belüli mennyiségnek felel meg. Nem lehet, hogy duplányiba fáj közelítőleg a közösségi közlekedéshez mérten? Vagyis amennyiben munkaeszközt nem kéne hordanod magaddal, akkor nem csak, hogy reális alternatíva lehetne, de olcsóbb is, már a jelenlegi állapotában is?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.10.16. 23:27:09

@auth.gabor: Az, hogy a hidak alatt annyi, még sokat nem jelent, a hidak ugyanis a felső rakpart felett (is) vannak, tehát magasan mennek. Persze lehetne a mostani útra "dombot" építeni, de a rakparti lakások, szállodák tulajai, vagy a hajókról kiszálló emberek nem nagyon örülnének, ha a földszintjükből hirtelen szuterén lenne. Arról nem is beszélve, hogy mit szólna hozzá az UNESCO, hogy a világörökség részét képező házsort hirtelen "elfűrészelnénk".
Ami a lejjebb ásás mennyiségét illeti. Fél méter az bakfitty, azzal nem oldasz meg semmit. A mai felső rakpart szintjétől számolunk: ha akarsz egy 4 méter belmagasságú alagutat (az alatt tuti nem szabványos), arra számolj még fél méter vasbeton tartószerkezetet, meg fél méter földtakarást, hogy legalább pár bokor eltengődjön rajta, és a fű se száradjon ki az első júniusi melegben. Ami az útpálya alatt van, azzal nagyvonalúan ne számoljunk, mert most is van ott valami, bár egy ilyen szerkezet alapozása nyilván mélyebbre menne, mint a mostani útpályáé, hisz' -mint azt már korábban megbeszéltük- vízzárónak kell lennie. Szóval a mostani 2 méter helyett kéne 5 méter, ami plusz 3 méter mélyítés. És az, hogy a főgyűjtő sokszor a Duna szintje alatt megy, az senkit nem érdekel, de sajnos Józsi bácsi az Ikarusszal nem tud három méterrel alacsonyabban menni, mert akkor az év nagy részében vízibusszal kéne járnia. Tehát oldalirányban is kéne egy vízzáró fal. Emiatt el lehetne bontani az egész lépcsősort, illetve újra is kéne építeni később, ha a Duna-partot kődobáláson kívül másra is akarjuk majd használni. Na, erre mondom, hogy pár évtizedig erre nem lesz pénz, míg a főgyűjtőt csak meg kellett csinálni.

Intizar 2011.10.17. 01:41:04

Hogy lehetne bármi emberi célra használni, amíg a közlekedő autókat ki nem takarítják onnan?

cso zsi 2011.10.17. 09:42:37

@Intizar: Mesélj már, mire lehetne használni a büdös folyópartot?
Ha még 20 percenként járó nagy forgalmat lebonyolító gyorsjáratú kishajók lennének, észak és dél között, akkor azt mondanám, hogy az autóforgalom miatt problémás a megközelítése.

Intizar 2011.10.17. 13:19:58

@cso zsi: Sétánynak, angyalka. A kocsiktól büdös.

Intizar 2011.10.17. 13:29:52

@cso zsi: És természetesen nagyon kellenének azok a kishajók!

cso zsi 2011.10.17. 15:22:02

@Intizar: A víz büdös.
Ott is, ahol nem járnak autók. Adott pl. az Árpád híd - Dráva utca közötti szakasz, ki lehet próbálni.
Nem annyira, mint 30 éve, de attól még mocskos, büdös.

Intizar 2011.10.17. 16:37:39

@cso zsi: Ja hát. A folyónak folyószaga van. Uszadék, alga, hal, miegyéb. Nálunk Óbudán, ha az ember élete kockáztatása árán átkecemereg a kocsiözönön, le lehet menni a partra, le is szoktam. Igen, szaga van. Eleven szervezet, élettel, halállal. Nyilván nem hypó- vagy wunderbaum szagot fog árasztani. Ez nyilván tűrhetetlen már a denaturált városi fiatalság számára.

cso zsi 2011.10.17. 23:19:37

@Intizar: A " denaturált városi fiatalság"
már akkor ott ugrált a sóderhegyeken a Dráva utcánál, amikor a békási - flórián téri paneleknek híre sem volt.
A kavics viszont ott van a 23-as, és 43-as ÁÉV segítségével a falakban, azóta mindkét part "gyönyörűségére".
Ez a kitermelt kavicsmennyiség, mint természetes szűrő, nagyon hiányzik a vízből.
Dunakeszinél akad olyan rész, ahol bátran bele lehet menni a vízbe. Adonynál nem. Az ott kifogott halnak "érdekes" íze van egy velencei-tavi, vagy tisza-tavihoz képest. A pestit ne is emlegessük. Azt épeszű ember nem teszi a tányérjára.
süti beállítások módosítása