Most egy olyan téma következik, amelyet ti, olvasók fogtok megírni, mert én bizony ehhez nem értek (rosszmájúak mondanák: ehhez sem értesz :-), de egy kérdés akkor is felvetődik bennem, mint laikusban: tulajdonképpen minek kell nekünk ferihegyi gyorsvasút? Nem lenne elég egy színvonalasabb buszjárat, ami jóval olcsóbb?
Mert manapság mindenhol erről olvasni: a kínaiak tervezik, a MÁV tervezi, egyezményeket írnak alá, és csak úgy röpködnek a milliárdok, legutóbb például a kínaiak 40 milliárdra becsülték az építését. És továbbra is napirenden van: nem baj, hogy a MALÉV csődbe ment, nem baj, hogy a kerozinárak emelkedése miatt drágulnak a jegyárak, és egyáltalán, nem járunk-e úgy ezzel, mint az autópályákkal, hogy mire megépültek (százmilliárdokból), addigra a drága benzin miatt alig ül autóba a magyar? De "négyes metró fílingem" is van, aminek szükségességét, megtérülését sokan vitatják, de legalább marha sokba fog kerülni, annyiba, amennyiből teljesen helyre lehetne pofozni a BKV-t.
Szóval nem értem. Véleményem szerint bőven elég lenne egy színvonalas buszjárat, megfelelő járatsűrűséggel, a külföldieket is kielégítő tájékoztatással. Tudom, most is van ilyen, ha ez nem elég, akkor lehet még sűríteni, szolgáltatást javítani, és ez jóval olcsóbb megoldás mint az új vasút építése, amiből ki tudja kik és mennyi pénzt kívánnak kilopni. Egyáltalán nem vagyok meggyőződve arról, hogy a gyorsvasútnak akkora sikere lenne; de ha valaki úgy érzi, hogy nincs igazam, és megéri az új beruházás, cáfoljon rám a hozzászólásokban.
Az utolsó 100 komment: