Fórum - Vitassuk meg!

Nívó

Nívó

Ferihegyi gyorsvasút? Minek?

2012. június 22. - Droli

Most egy olyan téma következik, amelyet ti, olvasók fogtok megírni, mert én bizony ehhez nem értek (rosszmájúak mondanák: ehhez sem értesz :-), de egy kérdés akkor is felvetődik bennem, mint laikusban: tulajdonképpen minek kell nekünk ferihegyi gyorsvasút? Nem lenne elég egy színvonalasabb buszjárat, ami jóval olcsóbb?

Mert manapság mindenhol erről olvasni: a kínaiak tervezik, a MÁV tervezi, egyezményeket írnak alá, és csak úgy röpködnek a milliárdok, legutóbb például a kínaiak 40 milliárdra becsülték az építését. És továbbra is napirenden van: nem baj, hogy a MALÉV csődbe ment, nem baj, hogy a kerozinárak emelkedése miatt drágulnak a jegyárak, és egyáltalán, nem járunk-e úgy ezzel, mint az autópályákkal, hogy mire megépültek (százmilliárdokból), addigra a drága benzin miatt alig ül autóba a magyar? De "négyes metró fílingem" is van, aminek szükségességét, megtérülését sokan vitatják, de legalább marha sokba fog kerülni, annyiba, amennyiből teljesen helyre lehetne pofozni a BKV-t. 

Szóval nem értem. Véleményem szerint bőven elég lenne egy színvonalas buszjárat, megfelelő járatsűrűséggel, a külföldieket is kielégítő tájékoztatással. Tudom, most is van ilyen, ha ez nem elég, akkor lehet még sűríteni, szolgáltatást javítani, és ez jóval olcsóbb megoldás mint az új vasút építése, amiből ki tudja kik és mennyi pénzt kívánnak kilopni. Egyáltalán nem vagyok meggyőződve arról, hogy a gyorsvasútnak akkora sikere lenne; de ha valaki úgy érzi, hogy nincs igazam, és megéri az új beruházás, cáfoljon rám a hozzászólásokban. 

A bejegyzés trackback címe:

https://nivo.blog.hu/api/trackback/id/tr354605204

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Így hazudott napról napra a kormány az IMF-tárgyalások megkezdéséről 2010-2012 között 2012.06.23. 11:22:07

A “Kipateroltuk az IMF-et” hazugságától a “Bármelyik pillanatban elkezdhetjük a tárgyalásokat” ígéretéig. Pontos és korrekt animgif naptár, köszönjük, Vincent! * *...

Trackback: Védjen meg téged az Orbán Viktor! 2012.06.23. 11:20:04

Míg a 2010-es kormányváltáskor 190 forint, a 2011-es Szociális Konzultáció idején pedig “csak” 217 forint volt egy svájci frank, 2012 nyarán az Új Nemzeti Konzultáció alatt már 252 forintot kérnek érte. A nemzeti konzultáció növekvő sikerén...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

roki 2012.06.23. 09:58:55

@promontor:

Ta haza akarsz menni, a turista pedig a központba.

'Egyébként a taxival versengő árakkal óvatosan bánnék, én pl. nem a Nyugatiba akarok menni, hanem haza...'

Melyik az a központot kerülő közlekedési eszköz, amit ehhez használsz?

' Ha "esélyesen üzletnek sem rossz", akkor tessék megépíteni üzleti vállalkozásként, magánpénzből.
'

Amit én olvastam a dologról abból az jön le, hogy a kínaiak meg is finanszíroznák az építést.
Gondolom azzal szemben nem támasztasz ellenvetést, hogy ha az államnak érdeke fűződik a megvalósuláshoz, mert pl. más, pénzigényesebb problémamegoldádst vált ki, akkor támogassa valamilyen mértékben.

Ezen kívül gondolom a strukturális alapokból származó EU-s támogatással sem lehet gondod, hiszen a legnagyobb probléma ezekkel az, hogy miként lehet épkézláb, támogatható projektet kialakítani.

Gondolom a fél méter magas kilátóknál egy gyorsvasút mégis csak jobb ötlet.

pandacsökiboborján 2012.06.23. 10:09:06

építhetnének mélygarázst is,aki kocsival jár vidékről a reptérre...de véleményem szerint ókori római eljárást kellene tanulmányozni,amit Khartágóban alkalmaztak: lerombolni a picsába a Magyarország nevű korrupt romhalmazt és behinteni sóval. Buszsáv is létezik,csak külföldön máshogy oldják meg és haladnak rajta a buszok...középső sáv,indukciós keresztezédős...ígya dugó nem,v csak kevésbé érinti a buszokat

parductestu 2012.06.23. 10:10:14

En emlekszem mennti vivas meg vergodes volt, hogy a vonat megalljon Fhegynel. Most vegre megall, de sehol nincs olyan tabla, hogy az IC-re potjegy kell. Ezt vagy bemondjak vagy nem, turista felszall gyanutlanul, maris egy jo kis buntivel kezdi a bp-i utjat.
Kene 2 db tabla menetrenddel, IC-k kulon jelolve; eligazito tabla, hogy merre van a 200E busz. A gyorsforgalmin altalaban van vmi fenn forgas, ugy hogy a Koki-nel lehete a vonatra terelni az embereket(nem tudom most mennyire egyertelmu az atszallas metrorol vonatra, eddig mindig busszal mentem), Fhegynel meg varhatna kisbusz a vonatrol leszallokat -- BKSZ-szel es vonatjeggyel ingyenesen. Bar ez igy tul olcso.

pandacsökiboborján 2012.06.23. 10:13:09

@xlngx: a magyar a világ legokosabb és legtalálékonyabb népe( legelábbis a magyarok szerint) ettől sokkal jobb megoldást fognak találni!

xlngx 2012.06.23. 10:16:01

@parductestu: Elmeselek egy tortenetet. Pont haza jottem valahonnan, kimentem a buszmegalloba a repternel. Vartam a 200E-t, venni akartam buszjegyet. Elottem 3 darab olasz diak probalkozik az automatanal, nem sikerult jegyet venniuk. Odamentem hogy segitsek nekem sem sikerult. Megjott a busz. Felszallunk, ok elol, kerdezik a sofort angolul hogy akkor mi legyen, sofor nem beszelt angolul egy kukkot sem a sracok ott voltak megfove hogy most mi legyen. Aztan nekem elmondta a sofor hogy az automata mar napok ota nem jo, ugyhogy csak szaljunk fel, jegy sem kell. A masik dolog pedig az hogy ezek a buzsok nem alkalmasak arra hogy borondel utazon rajta az ember, mas orszagokban olyan buzsok vannak ahol van hely a csomagoknak.

EMP 2012.06.23. 10:16:03

Az elmult 3 alkalommal mikor a repterrol akartam bejutni a varosba busszal, mindig vettem jegyet es a buszon soha nem mukodott egyetlen egy kezelo automata sem. Mivel kb evente egyszer vagyok pesten addig amig a repterrol eljutok a vasuthoz, es olvastam remtorteneteket a bkv orkokrol, az a kb 15-20 perc a buszon kezeletlen jeggyel vegig para szokott lenni. Mi lesz ha ellenor szall fel, hogy magyarazom meg neki hogy en akartam kezelni de nem tudtam?
Szal azert a buszt is fel kene tapolni kisse, mert a repter fasza, a busz kepeben meg kalapacskent vag pofan a magyar valosag rogton az elso lepeskent a nyaralasbol vissza a repteren.

laci_52 2012.06.23. 10:16:13

Néhány kilométerre van a reptértől a legközelebbi vasútvonal(nemrég újították fel!), arról leágaztatva nem kellene 40 milliárd a gyorsvasútra.

Ameddig a gyorsvasútról vitatkozunk, van idő felújítani a reptérhez vezető utat. Aki utazott már a 200-as buszon, tudja, miről beszélek: a gyorsforgalmi szervizútjának egyes szakaszai siralmas állapotban vannak.

Jó út nélkül normális buszjáratot sem lehet létrehozni a reptérhez.

Másik lehetőség: a 200-as valódi gyorsjáratként menjen a Ferihegy-1-ig belül a gyorsforgalmin és a kieső részt egy másik járattal szolgálják ki.

min 2012.06.23. 10:16:25

@vadász2: Kéééépzeld baszki jártam...Sőt egy ideig a közelében is laktam. Aztaaa mennyire hihetetlen ugye?

Unionista_ (törölt) 2012.06.23. 10:17:11

@xlngx:
ehhez egy középeurópai (vagy jobbos terminológiában "nagy-német") szövetségi légitársaság kellene, és középeurópai ("nagy-német") szövetségi vasút. lufthansa és a bundesbahn.

nem úgy tűnik, hogy budapest ferihegy valaha is hansa-szövetség tagja lesz. nem úgy tűnik, hogy a keleti, a nyugati és a déli pályaudvarokra valaha is berobogna a szövetségi intercity. ehhez ugyanis szövetségi kormány kell. az az egész a gazdasági szabadságharc ellentéte.

sokkal egyszerűbb behívni a kínaiakat. akik a piaci ár duplájáért megcsinálnak mindent. a hasznon majd osztoznak a nemzeti együttműködés rendszerével.

a németek kipicsázzák az országot a balkánra. a magyar nép meg majd állja a cehhet. magyarország ezen az úton haladva balkáni országgá válik. változás majd akkor lesz ha a mostani a migránsok gyermekei hazatérnek.

Kallisztó 2012.06.23. 10:22:12

És vajon miért nem a metrót akarják tovább vinni?

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2012.06.23. 10:32:40

@min: És nem tűnt fel véletlenül egy 2x2 sávos (+ egy 1x1 sávos) út, ott a környéken, ami véletlenül pont kivezet a repülőtérre, és még busz is jár rajta? Valóban hihetetlen.

DrSWAG_InstaProfessorOfYolo 2012.06.23. 10:32:48

@EMP: az marha nagy para lehet, mert jön az ork megmutatod neki a kezeletlen jegyet aztán megkéred, hogy próbálja meg ő is kezelni, neki se megy, és te foshatsz tovább a gatyádba, lol

-Sarq- 2012.06.23. 10:33:46

@promontor: Viszont az átszállóknak a Malév megszűnéséig sem volt szüksége gyorsvasútra, így az átszálló utasközönség eltűnése önmagában teljesen irreleváns érv a gyorsvasút ellen.

EMP 2012.06.23. 10:38:31

@abakusz13: jo hat nyilvan ha nap mint nap le se szarod az ellenoroket, te mar megszoktad, de en egyreszt nem szeretek bliccelni, masreszt evente egyszer hasznalom a bkv-t 15 percre, fogalmam sincs hogy reagal az ellenor (egyes bkv blogok szerint megbuntet ha van jegyem ha nincs lol), harmadreszt meg ne ilyesmin kelljen mar rugoznom elso dologkent rogton miutan leszalltam a nyaralasbol vissztero geprol :P

manager2008 2012.06.23. 10:38:55

@Kallisztó: mert akkor nem lehetne eleget lopni, azért.

Pamuk 2012.06.23. 10:42:24

Ha a vasúti és közúti közlekedésben megtörténne ugyanaz a csoda, mint a malév csődjekor a repülésben, hogy egymással versenyző cégek mozdulhatnának rá a lehetőségekre, gyorsan megoldódna a kérdés.
Vasúti szintjén nem túl nagy befektetéssel a vonat a csarnok tövéig érhetne, és csendes expressz vonatok közlekedhetnének a nyugatiig, illetve megállhatnának magán buszok is a terminál előtt.
Elnézem az egész napos taxiáradatot, micsoda üzlet ez a vállalkozóknak és a reptérenk így.
De mivel sosem leszünk rendes ország, minden megmarad balkáninak. Sőt azt kell mondanom, a balkánon kulturáltabb a repterek megközelíthetősége, mint itt.

Megköszönöd az italt,hazamész, kivered 2012.06.23. 10:43:43

Melbourne, haromszor akkor forgalmu repter, nincs gyorsvasut. Helyette kulturalt buszjarat tizpercenkent.

Kallisztó 2012.06.23. 10:46:44

@manager2008: Óh, hát ahogy lehet dombocskát építeni a síkságra, hogy legyen mibe alagutacskát fúrni, úgy mondjuk vissza lehetne vinni a kék metrót is a föld alá KÖKI és Ferihegy Akkor aztán lenne ott lopkoviz, de nem akarok ilyeneket vízionálni, mert még megcsinálják.

Oh, párdon beszélek itt Ferihegyről mikor az már a nép kívánsága szeritn Liszt Ferenc reptér már. A nívó blog szerzője pedig vigyázhatna jobban is magára, mert még a végén ezért a Ferihegyes elszólásért ki fogják rúgni a NER-ből.

Unionista_ (törölt) 2012.06.23. 10:48:39

@Dr. Furia:
csak ugye a közberuházás összes költsége meglévő munkahelyeket fogja terhelbi. és ferihegy jelenlegi állapotában erősen kérdéses a megtérülés. ez persze a kínaiakat és a közgépet túlságosan nem fogja érdekelni.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2012.06.23. 10:51:10

A vasút kapacitása túl nagy a ferihegyi utasforgalomhoz. Pont. A mostani megoldás nagyon gagyi, azon változtatni kell, de vasutat, ami kb. 30 percenként járhatna gazdaságosan, mert annyi idő alatt telik meg a ferihegyi forgalom mellett nem nagyon vennének igénybe a pénzesebb utasok. A meglévő közlekedési rendszerbe kéne integrálni valahogy a reptérre való eljutást, VEKE-nek vannak rá ötletei, de úgysem azt fogják megvalósítani. Másrészről a budapesti tömegközlekedés fejlesztésében a reptér elérése huszadrangú probléma, úgyhogy k*rva jó lesz, ha tényleg erre b*sszák ki a pénzt.

vauvauvau 2012.06.23. 10:52:51

A Mátyásföldi, Budaörsi és Ferihegyi repülőteret összekötő magasvasút terveit nagyon szívesen elkészíteném 750 millió ft+ÁFÁ-ért.
Kinél kell segget nyalnom érte?
Nagyon szívesen adnék a 750-ből 200 milliót annak, aki engedélyezné. Nem baj, ha nem lesz belőle semmi, ezt tudjuk is, de az a helyzet, hogy szeretnék már egy új házat építeni.
Próbáltam hívni a Fideszt, de foglalt.

min 2012.06.23. 10:53:33

@vadász2: Hát akkor jó gyorsan építkeznek mert nem. másfél hónapja még a dugóban álltam a kivezetőn és nem láttam 2x2 sávot azon a szakaszon de lehet, hogy baromira széles a kocsim és elfoglaltam mindkét sávot...oldalt ahol a szutyok BKV cammog láttam egy sávot ami kifelé megy a gyorsforgalmi másik oldalán meg egy visszafelét de az nem nagyon alternatíva a huszonkismillió kereszteződésével és ritka szar állapotú aszfaltjával.

Shopping 2012.06.23. 10:56:22

@min: Szerinted Ferihegy 1-et miért zárták be??
Mert nem volt forgalom!!!

Asztalos Gábor 2 2012.06.23. 10:57:03

bármilyen kötöttpálya annyiba kerül, hogy sohasem térül meg. az 1-es terminálnál is csak az utasok kis része ment vonattal, pedig szinte az összeset megállították ott.
A kínaiak meg úgy finanszírozzák, hogy utána az állam fizet nekik az üzemeltetésért. Kvázi PPP, annak minden "előnyével".
Meglévő infrába illesztve is sokba kerül, ráadásul akkor késések is felléphetnek.
Az utasok jó része meg úgyis taxival megy, hisz az házhoz visz, a gyorsvasúttal meg min 1x át kell szállni.

A posztíró javaslatát már én is párszor leírtam.
kell kb 20 db busz, ezzel csúcsidőben a belvárosi vihetőek az utasok, ez max 2 mrd ft, és az üzemeltetésük is sokkal olcsóbb, mint a reptéri vasúté.

No_Fidesz_No_Problem 2012.06.23. 11:12:48

"de egy kérdés akkor is felvetődik bennem, mint laikusban: tulajdonképpen minek kell nekünk ferihegyi gyorsvasút?"

*

Mond neked valamit az a két név, hogy a Lajos meg a Zsolt?

Na látod.

is 2012.06.23. 11:13:52

nagy reptereken gyorsvasúti összeköttetés van. kis helyi vicinális reptereken buszok járnak. Schwechatnak van vasúti összeköttetése Béccsel (www.viennaairport.com/jart/prj3/va/main.jart?rel=en&content-id=1249344074245&reserve-mode=active)

merjünk kicsik lenni! ugye?

min 2012.06.23. 11:14:41

@Shopping: Szerinted ferihegy 1-re hány malév gép érkezett?

No_Fidesz_No_Problem 2012.06.23. 11:18:16

@min:

"Mből vontad le azt a következtetés, hogy a megbukott MALÉV-al az utasforgalom is csökken? "

*

MTI hír volt pár napja.

Zedder 2012.06.23. 11:19:14

A buszos javaslatokkal az a gond (mint már néhány pedzegették), hogy aki ilyet javasol, az nyilván sosem járt a ferihegyi gyorsforgalmin.

kedves buszosok, ti mit csinálnátok ebben a helyzetben?

- Beszorult kamion
- Szimpla dugó
- Baleset

Velem volt már, hogy perceken múlt a gép elérése egy beszorult kamion miatt, pedig aznap még kivételesen is korán indultam, de csak beütött a krach. Kapott rendes jattot a taxis, a kamion után bele is húzott rendesen...

Kallisztó 2012.06.23. 11:22:56

@is: Inkább merjünk akkorák lenni, amekkorák vagyunk! Ferihegy (khm...Liszt Ferenc Reptér)forgalma sehol sincs Schwecháthoz képest.

dr. Bubó 2012.06.23. 11:25:02

minek? minek?

ahol pénzforgalom van ott LOPNI lehet !!!!

na ezért kell...

privatizálnak + álamosítanak + privatizálnak + álamosítanak + privatizálnak + álamosítanak + privatizálnak + álamosítanak + privatizálnak + álamosítanak ...

így szépen felváltva... lénmyeg hogy a PÉNZ MOZOGJON, közpénz... abból lesz a közGÉPpénz

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2012.06.23. 11:35:57

a világ urai a repkedő értelmiség

ki kell tehát szolgálni őket, szerintem helikopterek vigyék őket oda vissza

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.06.23. 11:40:44

De , olcsobb lenne. Csak eppen a repuleterek jo reszenel van vasut. Itt is volt. A vicces, hogy pont a "fapados repter" mellett. Miota evente hazajartam haromszor , negyszer elmondom mennyit buszoztam ferihegyrol vagy oda: egyszer se. Mert kenyelmetlen, mert rossz, mert lehetetlen kijutni vele a reggel 6os vonathoz normalisan . Plusz a szolnoki/szegedi vonalon utaztunk tovabb. Szoval hajra, hajra, igenis legyen vasut ferihegy 2nel. Az a 2km , amit le kene agaztatni az elobb emlitett vonalrol szerintem kozel sem akkora osszeg, hogy ne erne meg idovel.

roka 2012.06.23. 11:41:07

Én a környéken élek, a Ferihegyi gyorsforgalmi mellett még van kétszer két sáv, úgy hívják Gyömrői út, a KÖKItől a reptérig tuti a busz lenne a legjobb megoldás, és egyáltalán nem biztos, hogy mindenki a Nyugatiba vagy a Keletibe akar menni a Terminál 2-ről. Ha közbe megállogat akkor meg már nem gyorsvasút. Mindenkine Ferihegy, nekem is, de a hülyék átnevezték.

qwertqwert · http://szexpina.com 2012.06.23. 11:46:46

minek mégegy?a gyorsvasutat már átadta gyucsány meg demszki 2008-ban(ezt igérték 2002-ben),mért nem azt használjátok?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.06.23. 11:46:54

@promontor: En is . Eppen ezert ha mar megyek, akkor le szolnokra, es onnet taxizok 6000ert haza 30 kmre, mint Budapesten 4000ert valahova a belvarosba. De ha tehetem, akkor inkabb vonat be pestre, 300 fonrintert, masnap meg hazavonatozok 1500ert.

Hihetetlen draga arakon megy a taxi a repterrol, akkor mar inkabb repteri minibusz.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.06.23. 11:48:08

@qwertqwert: Hasznaltuk. Csak a repteret "vittek el" alola.
AMugy imadtuk , hogy ott ilyen kozel volt.

Zedder 2012.06.23. 11:49:28

@roka: oké, hogy ott van a gyömrői, de azon mennyi végigmenni csúcsidőben? Lámpás szintbeli kereszteződések, kátyús utak, gyakori megállók...

Egy reptéri járatnak elvileg gyorsnak illik lennie. Értem én, hogy a fapadosokkal betört a repülés mindenki életébe, de az ilyen "2 óráig zötykölődőm 1 BKV kegy áráért, mert ráérek kiérni a 999 forintért vett repjegyemmel" utasok hidd el kevesebben vannak mint azok, akik hajlandóak lennének átszállni a tömegközlekedésre, ha az értelmes lenne. Plusz ahogy feljebb említették, P+R fejlesztést is vonzhatna magával, végül a kevesebb autó miatt élhetőbb várost. Sci-fi.

roka 2012.06.23. 11:50:44

Londonba is Lutonból, olcsóbb a buszjegy mint a vonatjegy.
A Heathrowra viszont kimegy a metró.

dr. Bubó 2012.06.23. 11:51:14

szerintem kellene egy gyorsvasut... ugyanojan gyors mint a 4es metro

Benzoate Ostylezene Bicarbonate · http://fbi.gov 2012.06.23. 11:54:02

A kötöttpálya ideális megoldás lehetne, X+1 év és Y*2 milliárd Ft befektetés múlva. Csodálatos az ötletelés, csak éppen az okoskodás meg bizottságok meg miafaszom ideje alatt semmit nem változik a helyzet.

Tessék szépen a buszfordulót civilizáltabbra összerakni a Határ úti metrónál, a villamosvégállomásnál. Pár tízmillió költség + a buszról lelépve 150 méter gyaloglás a metrószerelvényig, és nem csalinkázni a Kökin. 15 perc járatsűrűséggel közlekedtetni pl. az elöl hátul 4-4 üléstől megfosztott Van Hool-okat. Ha ez megvan (márpedig pár hét alatt kivitelezhető), működik, bevált és mégis kevésnek bizonyul a kapacitása, akkor lehet majd intergalaktikus álmokat szőni a ChinaCentral-Közgép-Transrapid konglomerátumról.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.06.23. 11:56:11

@roka: Lutonra is, fel ora alatt be lehet jutni, igaz egy kis transzfer busz van a vonatig. Stanstednel ott a vonat, southendnel szinten ott a vonat, Gatwicknel is. A City airportnal meg a DLR.

roka 2012.06.23. 11:57:18

Kimegy a metro Heathrowra, viszont nem 320.-ft-ba kerül a jegy! Aki gyorsan meg csomagokkal akar célba jutni annak taxi, meg minibusz.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.06.23. 11:58:43

@tildy:): Illetve ha mar csoport erkezik, akkor nem olcsobb Lutonrol a busz. 4 emberre az oda-vissza jegy 48 font, busszal meg ha rosszul fogod ki siman lehet 80 .

Szőnyegtáska 2012.06.23. 12:00:06

Nagy p+r a Köki mellé, és onnan zárt pályás buszok (asszem BRT) a reptérre, kevesebből kijönne.
A kínaiak kölcsönt adnak, elég sokat, meg ők üzemeltették volna, de attól elálltak (szerintük nem éri meg)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.06.23. 12:02:50

@roka: Jahm , £4.50 csucsidoben , £2.90 amugy. Abszolut vallalhato.

Kallisztó 2012.06.23. 12:05:03

@tildy:): NEkem is! Nekem is építsenek vasutat, mer évente legalább 5 alkalommal használnám, igazán megtérülne az államnak a beruházás. Persze, mielőtt mondod, hogy jajde, én is ismerek még pár embert akik szintén ismernek párat és még hallottak is olyanok földikről, akiknek ez tök kényelmes lenne.

Komolyan...aranyzott hintó nem kéne csak neked!!?? Amúgy az is olcsóbb lenne, mint a ferihegyi vasút

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.06.23. 12:19:57

@Kallisztó:

Nem, nem csak nekem. Ahogy lattam, azert eleg sokan jottek mentek vasuttal az egyesrol.

Az biztos, ott ahol normalis a repter megkozelitese, az utasforgalom is megno. Otthon a 2es terminal elerese ilyen szempontbol kritikan aluli.

Dehat annyira megszokhattuk mar ezt a fajta mentalitast. Nem , a 200as busz sok okbol nem megfelelo alternativa.

AMugy szerintem maga a vagany nem kerul tobbe, mint az M6-s alagutja kerult. PEdig az meg felesleges is volt. Ez viszont idovel megterulne.

kerusz 2012.06.23. 12:22:41

@kaktuszpapa: Ha normális vasúti kapcsolatot terveznének, azzal nemcsak a város minden pontjáról, de az ország (záhonyi, békéscsabai, szegedi fővonalak állomásai) sőt a környező országok jó néhány pontjáról el lehetne érni a repülőteret (kézenfekvő: Nagyvárad, Kolozsvár, Arad, Temesvár, Belgrád, Újvidék, Szabadka). Mivel két vasúti fővonal is közel van, nem lenne olyan borzasztóan nehéz megépíteni ezt. Valószínűleg utasszámban, bevételben többet hozna a konyhára, mint a metrókapcsolat.

Yatumux 2012.06.23. 12:23:11

Ne haragudj ha nem értesz hozza miért indítasz blogot róla? Uncsizol? Vagy egy joint mellett a haverokkal megbeszelhetned Péld. Tudod bejártam a világot. Jobb helyeken a reptérről kötött pályán gyorsan, kényelmesen, dugó mentesen jutsz be a belvárosba. Inkább arról írj hogy minek építettük 4 es metrót. De gondolom nem az a lényeg hogy van-e értelme hanem hogy melyik kormány menedzseli. Van egy jó hírem ezt a projektet mindenki támogatja. Hiszen kell. Nagyon. Tudod turizmus stb.

Yatumux 2012.06.23. 12:26:15

@Megköszönöd az italt,hazamész, kivered: Tedd azt és ne hozz fel nem túl okos példákat. De az idézet jó. :)

Dzsok 2012.06.23. 12:28:50

Szerintem szükség lenne a ferihegyi "gyorsvasútra", de nem azonnal (lásd 1-es Terminál bezárása) hanem alaposan átgondolt tervek alapján a következő 2-5 évben kellene megvalósítani.

A megépítésekor a következőket venném figyelembe:
-magyar cégek képesek megépíteni egy ilyen projektet (őket preferálnám, teljesen felesleges külföldi lehúzást idehozni)
-magyar összeszerelésű vasúti jármű közlekedjen rajta (pl. a jól bevállt Stadler Flirt egy kocsis konfigban)
-lehetőleg a MÁV meglévő területén legyen megépítve a szükséges egyvágányú pálya, ne vegyenek magánterületet drágán
-ne legyen benne szintbéli keresztezés Ferihegynél vigyék be az állomást a terminálhoz. pl ilyen vályús kialakítással mint amit az osztrákok is használnak az elővárosi metrón
-a Ferihegy - Bp. Belváros 15km-es távolságra nincs szükség presztizs gyorsvasútra ha min. 60km/h átlagsebességet sikerül elérni, akkor 15 perc alatt eljut a vonat a belvárosba, ami bőven elegendő
-csökkentsék a korrupciót, civil szervezeteknek is legyen betekintése az építés minden fázisába
-legyen valamilyen nem kamu megétrülése a projektnek, hogy pl. 1000Ft egy reptéri transzfer, és ezzel a projekt pl.20év alatt behozza az árát stb....

Végül pedig pár záróadat ha már a közösségi közlekedés pazarlásáról van szó. Az M6-os autópályát nem is olyan régen az európa kultúrális fővárosára hivatkozva építették meg PPP konstrukcióban, éves bontásban a napi forgalma kb. 8500autó/nap.
Ezért éves bontásban fizet a magyar állam egy bizonyos EUR árfolyamhoz kötött rendelkezésreállási díjat, ami kb. évi 60milliárdFt-ra jön ki, de nem kell megijedni, ettől az óriási összegtől mert szerencsére már nem sokáig kell fizetnünk érte, hiszen 28 év múlva lejár.

nincs_nick 2012.06.23. 12:34:28

@min: Gyorsforgalmira nem szabad felmenni. Oda csak a taxisok járnak a dugó kedvéért, meg ukrán kamionok híd alá beszorulni. Ott van mellette a 2x2 sávos Gyömrői, azon még a dugó-mentes gyorsforgalminál is sokszor gyorsabb a közlekedés. Arra járok már jópár éve dolgozni.

Gyorsforgalminak jelen formájában nincs értelme. Vagy ki kellene emelni és 2x2 sávosra bővíteni, vagy megszüntetni és csinálni egy M3 felhordó szerűséget helyette. Persze ehhez gondolkodni kéne és végre felelősséget vállalnia annak, aki a jelenlegi barom elrendezést kitalálta...

rabano 2012.06.23. 12:36:02

A Budapest-Szolnok vasútvonal ott megy el végig Ferihegy mellett, Vecsés előtt kell egy kb 4 azaz NÉGY kilométeres kiágazást építeni meg egy felüljárót a 4-es útra és kész a ferihegyi gyorsvasút.

Másik megoldásként a reptéren belül vezető síneket kell kb 2 kilométerrel meghosszabbítani, a meglévő szakaszt felújítani és villamosítani, valamint egy felüljárót építeni a jelenlegi Ferihegy megállóhelynél. Ugyanaz az eredmény.

Ennyi. Bármi ezeknél bonyolultabb-többe kerülő fejlesztés csak lopás, csalás célú lehet.

Amúgy van egy hiba a posztban: 40 milliárdot a MÁV mondott a saját ötleteire, a kínaiak ennek kb a duplját költenék!

Kallisztó 2012.06.23. 12:36:09

@tildy:): Erről nyilván kellene egy hatástanulmány, (de ilyen nyugatias butaságokkal manapság nem szokás bajlódni), mert én cak a kongó Sky Court alapján azt tudom mondani, hogy ez most nem időszerű.

Azt szeritnem megoldják, hogy elég drága legyen a projekt egy tissztességes lopáshoz. Ha kell ide is ásnak alagutat vagy viaduktotn vezetik a vasutvonalat. :)

nincs_nick 2012.06.23. 12:42:00

@Yatumux: A sok helyen jártadban nem tűnt fel esetleg, hogy azon repülőtereken ahol gyorsvasút van némileg nagyobb a forgalom, mint Ferihegyen és nem kemény 5-8km-re van a belvárostól?:D Azt sem felejtsd el, hogy Mo-n még mindig sok cég nem engedi a PT-ot biztonsági okokból... "Pénzesebb" utas meg eleve taxival megy, de zsákos turistákat sem nagyon vágja földhöz az a 10-30€ amit kifizetnek taxira, így alig lenne érdeklődő a gyorsvasútra. Buszon így is csak azok utaznak most szinte akiknek gőzük sincs más megoldásokról vagy bérletük van. Minibusz megvan 3-5€-ból ma is személyenként, akkor minek ide gyorsvasút?

kifordított nagyanyó 2012.06.23. 12:52:56

Bocsi.Rég jártam arrafelé,de nem lehetne oda mondjuk egy villamos vonal?

FeroxX88 2012.06.23. 12:53:48

gusztustalan nagy pénz lenyúlda lesz ez is, már előre akasztanám akinek benne van a keze!

Tapogatott Kukorica 2012.06.23. 13:14:04

En hajoval szeretnek odamenni, nem lehetne egy csatornat is epiteni az en kedvemert?

roka 2012.06.23. 13:20:58

Franz Liszt Magyar Repülőtéren nem lehet felmenni autóval az érkezési oldalra, csak busz és taxi! Ez kinek a biznisze lehet?

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.06.23. 13:24:04

@roki: Nézd, nyilván vannak, akiknek a belvárosba vivő gyorsvasút a legjobb megoldás, és vannak, akiknek nem. Az, hogy ki melyiket választja, az az ártól is függ. Ha taxiárban határozod meg az árat, akkor ne lepődj meg, ha a taxi és a minibusz (ami a kapu elé visz) csökkenti az utaslétszámodat.

Ha a kínaiak megfinanszírozzák, akkor áldásom rá, vigyék a hasznot is.

Ami az állami támogatást vagy éppen az EU-s pénzeket illeti: pont a mai reptéri forgalmi adatok miatt ez nem egy akut probléma, tehát nem erre költeném ezeket a közpénzeket. És ne azzal gyere, hogy más hülyeségre (pl. félméteres kilátóra) is költenek, mert az nem érv. Ha csak Budapestben gondolkodunk, még hiányzik két híd, jól jönne az M0 befejezése, villamosvonalak, hévfejlesztés, stb. És biztos tudnak a vidékiek is sokkal fontosabb infrastrukturális projekteket említeni.

Egyébként a magam részéről azt gondolom, hogy ha már valami, akkor az egy meglévő megoldáshoz csatlakozó oldalág legyen (azaz Köki-Ferihegy metró vagy egy vasúti becsatlakozás), ne valami teljesen új vonal. De szerintem erre sincs szükség még egy nagyjából egy évtizedig...

@tildy:): Ez rendben, de én pont arra írtam ezt, hogy roki szerint a gyorsvasút dolgozhat nyugodtan taxi közeli árakkal, tehát szó sincs 300 forintról...

Egyébként ha Pesten alszol, az ingyen van? ;-)

@-Sarq-: Ez igaz, nem is arra írtam.

roki 2012.06.23. 13:27:57

@Dzsok:

'a Ferihegy - Bp. Belváros 15km-es távolságra nincs szükség presztizs gyorsvasútra ha min. 60km/h átlagsebességet sikerül elérni, akkor 15 perc alatt eljut a vonat a belvárosba, ami bőven elegendő'

Ne legyünk már kicsinyesek.Ha a Budapest-Székesfehérvár vonalon, vagy a Szolnok-Püspökladány vonalon EU-s pénzből zajló pályarekonstrukció 160kmh sebességet céloz meg km-ként 2 milliárd forintból, akkor a reptéri vasút is lehet ebben a kategóriában, nem kell döcögős vicinálisban gondolkodni feltétlen... végül is Hungarisztánban is 2012 írnak és nem 1854-et.
Nyugaton a 160 kmh az alap, csak ott ennyi, ahol van a pályán szintbéli kereszteződés.
A körvasúton és a szolnoki fővonal szélesítésével megvalósított reptéri gyorsvasútnak egyedül Szemeretelepnél volna a mostani állapot szerint szintbéli kereszteződése és ott kellene még ezen kívül építeni egyet, ahol a 2-es terminálhoz befordulna.

A 15 perces menetidő elvárás reális, de a köztes megállókat is számolva ehhez kellene a 160kmh, de még inkább a nagyobb sebesség ami végül is a szintbéli kereszteződések által determinált, mert egyébként a pályarekonstrukciós igény és a biztosító berendezések nem jelentenek különleges plusszköltséget a megvalósításához.

gozos 2012.06.23. 13:40:31

Büdös politika az egész. Már az X-edik vezér adja el ugyanezt a köznépnek. Közben nagy szar ahhoz képest, ami lehetne.

Lásd még:
- München S-bahn hálózata, ahol hazai példával élve Monorról elindul az S-bahn, Kökin bele az alagútba, ahol most a ruszki metró jár, Újpesten kibukkan és továbbmegy a felszínen Gödre. Minden megállója mellett sok-sok P+R parkolóhellyel.
Átadva: 1972.

- Frankfurt Fernbahnhof a reptérnél. Frankfurt - Basel ICE3 a reptér betonja alatt bemegy ide és mint átmenőpályaudvar vissza az ICE pályára és 250 km/h-val tovarobog.
Átadva: 1990-es évek végén már mentem vele.

Itthon meg csak beszélnek és beszélnek mindenféle az utast újabb átszállásra kényszerítő kényelmetlen rendszerről.

roki 2012.06.23. 13:43:02

@promontor:

'Egyébként a magam részéről azt gondolom, hogy ha már valami, akkor az egy meglévő megoldáshoz csatlakozó oldalág legyen (azaz Köki-Ferihegy metró vagy egy vasúti becsatlakozás), ne valami teljesen új vonal.'

A metró az ami elvileg szóba jöhet, mert az elvárható menetidejű vasúti megvalósuláshoz olyan mértékű pályarekonstrukció és új biztosító berendezés kiépítése szükséges, ami semmivel sem volna kevesebb, mint a felvetődött összeg egy zárt logikáju gyorsvasút esetén.
A metró meghosszabbításával nem valósulna meg a gyorsvasút azon előnye, hogy összekötné a városközpontból sugár irányban kiterjedő közlekedési eszközöket és nem kizárhatóan még olcsóbb sem lenne.

'Ha a kínaiak megfinanszírozzák, akkor áldásom rá, vigyék a hasznot is.'

A kínaiak nyilván szívesen megépítenék, kellene nekik a referencia. Tudnák is rentábilisan üzemeltetni, de az pedig az intézményesült magyar csóróságnak nem felel meg, hiszen piaci áron drágák lennének a jegyek, mint ahogy a metró meghosszabbításos ötletnél is nyilvánvalóan sokkal többet kellene elkérni a vonaljegyért, hogy a pályahosszabbítás költségeit kitermelje.

Mi a véleményed tehát a metrós javaslatod költséghatásairól?
Azt viselje az állam, míg a független gyorsvasút megoldás esetén a keletkező szinergikus hasznokat nem akarnád ellentételezni az építő vagy az üzemeltető felé?

egyenlítő 2012.06.23. 13:47:13

M6 alagút helyett 30 m mély, 150 m széles bevágás? Út folyóméterenként 700 teherautó forduló? Hová kerül a töltésbe be nem építhető föld? Ásnak neki egy nagy gödröt? Esetleg 5 %-os lejtők (ez már nem autópálya)!

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.06.23. 13:48:34

@promontor: Ha pesten alszok az ingyen van. Van par barat, ismeros. Cserebe ha Londonba jonnek , ok is ingyen alszanak nalunk.

De 4000-5000-et taxira, csak azert hogy bejussak hozzajuk Budapestre nem koltenek, akkor azt a penzt ( illetve kicsivel tobbet) mar inkabb a videki taxisnak adom , a 30 kmnyi utra.

Gyorsvasut amugy felesleges, de 2km vasuti palya, es egy ferihegy 1 kialakitasu megallo nem hiszem, hogy annyira horribilis osszeg lenne. Mint ahogy irtad is. 1 km 2 milliard forint, 2 kilometer 4 milliard. Plusz meg fogadoepulet, legyen mondjuk 8-10 milliard. Csak erre a hulye kerdoivre, amit a "fonok kuldozget: 1 milliard ment . Volt mar haromszor, akkor 3 milliard. Hat , annyibol mar majdnem vegig meg lett volna a palya....

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.06.23. 13:55:50

@tildy:): Oke az rekonstrukcio, amiatt ketto milliard csak, oke akkor legyen kilomerenkent 10 milliard -15 milliard. Szerintem idovel megterulne , persze azon se csodalkoznek, ha meg tovabb zullesztenek a repteret.

roki 2012.06.23. 13:58:32

@gozos:

'Büdös politika az egész. Már az X-edik vezér adja el ugyanezt a köznépnek. Közben nagy szar ahhoz képest, ami lehetne.
'

Nyugi, nagy eséllyel ez sem valósul meg, a nagyon nagy politika elintézte ezt pár hónapja.
Tulajdonképpen érthetetlen, hogy a blogíró mit is akar rugózni rajta, feltehetúleg uborkaszezon is van, meg meleg is van, ami megártott neki, simán orbánozhatott volna egyet szanzsén telibe'oszt jónapot.

fénycsepp 2012.06.23. 13:58:39

@laci_52: köszi, megspóroltad a kommentemet :)

roki 2012.06.23. 14:02:59

@tildy:):

A rekonstrukció az úgy néz ki, hogy a pályát visszabontják a sárga földig, megerősítik az altalajt ahol kell, pályaív korrekciót hajtanak végre és teljesen új vasútat csinálnak töltésestűl, sínestül, biztosító berendezésestül.
A vasúti megállókat teljesen felújítják, peronokat szintbéli beszállásra alkalmassá teszik, mindenhol komoly aluljáró rendszert építenek, valamint közútiu alul-, és felüljárókat, ahol a forgalom igényli.

A gyorsvasútra sem kellene többet költeni kilométerenként, mint ami jelenleg zajlik pályarekonstrukció.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.06.23. 14:31:35

@tildy:): "De 4000-5000-et taxira, csak azert hogy bejussak hozzajuk Budapestre nem koltenek..."

Teljesen jogos. Én olyankor "költök" ennyit, ha hivatalos útra megyek, azaz ilyenkor ezt a cég költi. Illetve egyszer nyaraltunk családilag, akkor meg azért vállaltuk be a taxit, mert 4 főre már a minibusz is drágább, a BKV meg két átszállással + kilométernyi gyaloglással egy felvállalhatatlan "kalandtúra" lett volna.

"1 km 2 milliard forint, 2 kilometer 4 milliard."

Az nagyon szép lenne. Viszont írtam feljebb (ld. itt: @promontor: , forrás itt: en.wikipedia.org/wiki/Warsaw_Chopin_Airport_railway_station), hogy pl. Varsóban 2 km kb. 15 milliárdot kóstált és abban az állomás még nem is volt benne.

Gizus53 2012.06.23. 14:31:47

De elég lenne.Legfeljebb pár megállóval bejjebb lehetne hozni , a busz végállomását.

A Tyne folyó déli partja 2012.06.23. 14:48:15

@tildy:): én meg egyszer se vonatoztam. hanem mindig is buszoztam. mivel, alapban sem vasútállomásra érkezem Pesten, hanem a buszhoz (a vasút otthon is messzebb van és körülményesebb eljutni oda, mint a buszhoz, és a repülő szempontjából is).A Népligettől egyenesen megy a metró a Kőbánya-Kispestig, a reptéri busz meg onnan megy. szóval nekem a legjobb az lenne, ha a metrót hosszabbítanák meg.

is 2012.06.23. 14:56:59

@Kallisztó: megnéztem, 2011-ben a nem átszálló utasok száma 14,5 millió volt Bécsben. Budapesten ez kb. 7,5. ha nem lesz vasút, akkor ez így is marad, sőt, akár rosszabbodik is. ha lesz vasút (meg egyebek), akkor nyerhetünk évi ~2 millió utast, ami fejenként pár ezer forint többletbevételt, azaz évi ~5 milliárdot jelenthet. 10 év alatt meg is térült.

akarunk-e 10 év alatt megtérülő beruházást csinálni (egyébként bevonva a repteret is befektetőnek, meg Demjánt magát is, tehát nem az állam állnál az egészet)?

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.06.23. 15:01:29

@roki: Nézd, nyilván előbb-utóbb lesz a kötöttpályás kapcsolat Ferihegyre, és ez jó, elvégre egy fővárosi reptér, illetve egy tízmilliós ország reptere.

Az én kulcsmondatom az, hogy kb. tíz évig erre ne költsünk közpénzt.

Azután meg vizsgáljunk meg egy viszonylag olcsó megoldást: laikusként azt gondolom, ez valamilyen bekötés, nem pedig egy teljesen új pálya. De persze szívesen veszek egy szakértői felvilágosítást arról, hogy miért gondolom rosszul.

"az elvárható menetidejű vasúti megvalósuláshoz olyan mértékű pályarekonstrukció és új biztosító berendezés kiépítése szükséges, ami semmivel sem volna kevesebb, mint a felvetődött összeg egy zárt logikáju gyorsvasút esetén."

Mondjuk nem tudom, mekkora az "elvárható menetidő", de azt gondolom, hogy ebben az esetben a pályarekonstrukció az nem a ferihegyi bekötés miatt kellene, hanem azért, hogy legyen egy modern vasútunk, azaz ennek a gazdaságosságát nemcsak Ferihegyre kellene számolni.

"A metró meghosszabbításával nem valósulna meg a gyorsvasút azon előnye, hogy összekötné a városközpontból sugár irányban kiterjedő közlekedési eszközöket és nem kizárhatóan még olcsóbb sem lenne."

Ezt nem értem. A kettes metrónak van mindenféle átszállási kapcsolata. Mennyiben nyújtana többet a gyorsvasút, ami ha jól értem, bevinne az egyik pályaudvarra, ahol aztán szintén átszálhatnál?

"A kínaiak nyilván szívesen megépítenék, kellene nekik a referencia. Tudnák is rentábilisan üzemeltetni, de az pedig az intézményesült magyar csóróságnak nem felel meg, hiszen piaci áron drágák lennének a jegyek..."

Ezt megint nem értem. Tehát szerinted ez üzemelne rentábilisan, úgy, hogy ők felépítenék és aztán szednék a jegyek árát? Lenne elég bevétel, figyelembe véve az utasszámot és az alternatív (taxi, minibusz, BKV) lehetőségek árversenyét? Ha igen, akkor nosza, építsék! De ha ez egy nagy kamu és csak úgy működne, hogy az állam ennyit meg annyit még légyszi-légyszi adjon, akkor ne.

A metró esetén (amire ugye szerintem kb. tíz év múlva kéne visszatérni...) pedig nyilván a Ferihegyre kimenők jegyára nem egy szimpla BKV jegyár kellene, hogy legyen.

Mariann19 2012.06.23. 15:14:14

Ezekről a megalomániás infrastruktúrális beruházásokról mindíg az a kényszerképzetem támad, hogy pl:vállalkozó vagyok, építek egy üzemcsarnokot, egy térburkolatot és egy sínpárt, egyéb termelési eszközt nem, így minden fejlesztésem improduktívvá vált. A sorra regnáló kormányok abban bízva, hogy a sztrádák, viaduktok, alagutak építésének elindítása és ezáltal húzóerővé válásával beindul a gazdaság, sorozatban téved. A Gyurcsány kormány sok km sztrádát épített 60%-ban hitelből, az Orbán kormány viszont nem termelő és látvány beruházások megvalósításában jeleskedik, mint a cikkben jelölt Ferihegyi agyrém is.Ennek ellentételéül nem gondoskodik arról, hogy a jelenlegi termelési eszközök állományának műszaki színvonalát szinten tartsa, abban a tudatban, hogy azok képesek legyenek üzemszerűen működni.Az amortizáció, mely az állóeszközök éves elhasználódásának %-os leírásából keletkezik, azt a célt szolgálja, hogy szinten tartsa a műszaki állapotot.Ez a szint az utóbbi két év alatt 80%ra csökkent, tehát még a meglévő eszközök is elkezdenek az enyészet felé megindulni. Jobb helyeken ez a minimum, hogy egy állapotot fenntartsunk, és az amortizációs fedezetet legalább arra használjuk, ami az eredeti funkciója lenne.Alátámasztásul és példaként csupán a metro műszaki és életveszélyes állapotát említeném, a termelési eszközökről már említész sem merek tenni.

gozos 2012.06.23. 15:30:19

Na nézzük München példáját.

s-bahn-muenchen.hafas.de/bin/help.exe/dn?tpl=livefahrplan

S1 és S8 vasút sínjén közlekedő szerelvény a reptérről a város felé indulva bemegy abba a "Kökin" (München: Hauptbahnhoftól nyugatra) végződő "metróalagútba", majd "metróként" át a város alatt az Ostbahnhofig, minden megállóban megállva, majd a metróalagút végén a Haupbahnhoftól nyugatra ismét vasút sínjén folytatja útját a következő településekig.

Ehhez csak a "Ferihegy1-Ferihegy2" szakaszt kellett kiépíteni és hazánk esetén olyan járműveket vásárolni, amely mindkét áramnemet (25 kV AC és 800V DC) egyaránt bírja.
Semmi felesleges párhuzamos pályaépítés, semmi többletátszállásra kényszerítés. Keleti ennek különösen szemléletes példája, a 2-es vágánytól bő 10 perces séta a metró.

Egyébként miért nem lehet átszállásmentesen bejutni Gödöllő-Mátyásföld irányból a város alá 2012-ben sem?!!!

Münchenben ezt 1972-re megvalósították, lett volna honnan ellesni!

gozos 2012.06.23. 15:32:49

"metróalagút végén a Haupbahnhoftól nyugatra ismét vasút sínjén folytatja útját"

Akartam írni: Ostbahnhoftól keletre ismét felszíni nagyvasút sínjén folytatja

Yatumux 2012.06.23. 15:50:20

@nincs_nick: Hat Ferihegy éppen 20 kilométerre van a belvárosból busszal. Hacsak nem légvonalban helikopterrel jössz. :) hidd el nagy utazó vagyok. Anyazok a kokin a busz miatt és nagyon halas vagyok Péld Párizsban vagy Stockholmban. Gyors, kényelmes, bőröndbarat, és dugobiztos! :) de kérdezz meg egy kozlekdesi szakembert ha mar a jó öreg vilagcsavargonak nem hiszel. ;)

Démonmac1 2012.06.23. 17:33:43

A gyorsvasút kiváló ötlet.
A busz az annyi mindentől függ,különösen amikor lezárják azt az amúgyis szánalmas ferihegyi utat.
vagy a cikkíró még nem ücsörgött ott dugóban?:)

Démonmac1 2012.06.23. 17:36:44

Mindenesetre nálam a busz felejtős, inkább metro/gyorsvasut.

u.i. A Sanghai maglev nagyon szuper.

Démonmac1 2012.06.23. 17:40:07

"A kínaiak nyilván szívesen megépítenék, kellene nekik a referencia."

Itt viszont vinnyogó röhögésben törtem ki, referencia??
vazze:DD
Nem elég hogy a világ egyik legdinamikusabb gazdasága, szédületes teljesítményekkel, milyen referenciát tud adni ez a búvalbaszott korrupt kis ország?
Amikor egy átlagos kínai város kenterben veri a 10 millás polpulációnkat.
Nonszensz.

[c] 2012.06.23. 18:02:00

A kötöttpályás mindig gyorsabb, mert nem ragad be a dugóba.

médiamanipulátor 2012.06.23. 19:03:02

napokban volt egy hír, mely szerint a duna hajózhatóságára kapott 20 mrd-ot bicikliutak építésére költené a kormány.
de az is lehet ez a NAGY TERV része, zseniálisan félrevezetjük az ellenséget és 50 sávos bicikliút fog a repülőtérre vezetni, melyen kínai hitech riksákat közmunkások hajtanak és utazás alatt NER-t olvasgatunk

monoli40 2012.06.23. 19:20:40

Nem értem a vitát. a megoldás egyértelmű.
Ott a vasút Ferihegy 1 mellett, egy leágazást már rég meg kellett volna EU pénzből építeni,ha már az EU csatlakozás idejéig nem építették meg.
Így legalább valami hasznunk lenne az EU-ból.
Az viszont valószínű,hogy a Bp.Nyugati-ból induló vonalon a biztosító berendezéseket, váltók állítását stb. korszerűsiteni kell, hogy a az új többlet járatok menetrendszerűen közlekedhessenek.
Egyálatlán a városon belűli MÁV vonalakat korszerűsítés után a városi tömegközlekedésbe be kellene vonni.
(Pl. Újpesti vasúti híd, jelenleg csúcs forgalomban 2-2 vonat jár összesen.
Csak kitérő lehetőség és jelzőlámpa kérdése a sürűbb közlekedés)

A Tyne folyó déli partja 2012.06.23. 19:22:19

@nincs_nick: hát, abból kiindulva, hogy mennyi ideig megy a busz, az tuti több, mint 5-8 km. inkább olyan 20...

pöcsköszörű · http://sunt.blog.hu 2012.06.23. 19:49:52

Úgy tűnik, egy tévhit továbbra is vadul tartja magát. Az utasszám nem csökken a Malév csődje után, hanem nő. A gépmozgások száma csökken csúnyán, de a Malév átlag 100 fős gépei helyett a két ultrafapados 180 fős gépei jönnek. A reptér saját becslése szerint ha nem számolunk a tranzitutasokkal, akik ki se léptek a reptér ajtaján, akkor az utasszám az idén magasabb lesz, mint tavaly. Tehát akikről itt vitatkoztok, akik bemennek a városba, többen lesznek idén. És valószínűleg növekvő lesz a tendencia, mert ahol elbaszott államiéag eltartott drága légitársaság terpeszkedik, ott a tapasztalatok szerint nincs növekedés, ahol pedig a 10 eurój jegyekkel versenyeznek a fapadosok, ott van.

Amúgy szerintem amíg ki nem mászk a szarból az ország - vagyis még jópár évig - elég lenne egy gyorsbusz. Pl. Kálvin tér (belváros, négysávos, gyorsan járható útvonal eleje) - Népliget (buszcsatlakozás)- Ferihegy vasúti megálló (vonatcsatlakozás)- T2. Modern légkondis busszal, sok csomaghellyel, 1000 HUF/4 EUR fix tarifával. Ennyi.
De mint tudjuk, ez csak akkor mehetne, ha a Közgép üzemeltetné.

cso zsi 2012.06.23. 20:33:29

@A Tyne folyó déli partja: @nincs_nick: Guglimaps szerint Ferihegy 2 a Kökitől 12 (tizenkettő) kilométerre van. A Deákig pont 20 km.
Szóval, csak kéne valami kötöttpályás gyors, kulturált jármű oda.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.06.23. 20:37:52

@kifordított nagyanyó: 50-est meg lehetne hosszabbítani. Fel is kellene újítani, de fillérekből meglenne.

cso zsi 2012.06.23. 21:06:56

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Fillérekből? Pár helyen nem ártana magasperon, elvégre az a tuja eredendően vegyes üzemű, és a jelenlegi vonalain jószerével használhatatlan a magas, és silány lépcsői miatt.
Sebessége nincs a mostani szintbeni kereszteződések miatt, tetéződik a lajosmizsei vasút kereszteződéssel.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.06.23. 22:23:57

@cso zsi:

Jogos! A gyorsvasúthoz képest fillérekből. Így akartam írni.

dézsàvü 2012.06.23. 22:52:16

Reptérre általában csomagokkal közlekedik az utas és emiatt nem kedveli az átszállásokat. Mindenképpen kedvező lenne valamilyen közvetlen járat a belvárosból elérhetően. A metro a legideálisabb megoldás lenne, mert mindegyik felszíni közlekedési eszközhöz és pályaudvarhoz kapcsolódik. Igaz a legdrágább megoldás, de egyszer kell(ene) megépíteni.

Az utasnak legtöbbször kísérői vannak, akik vissza is mennek, így a taxi elég költséges és szűkös megoldás. Buszon gyűrődni a forgalomban táskákkal, bőrönddel az tudja meg, aki ilyet javasol. A vidékről felutazók ill. hazautazók számára a vasúti pályákhoz való csatlakozás nagyon fontos szempont.

nincs_nick 2012.06.23. 23:51:40

@Yatumux: És a nagy világcsavargásban pont a filléres hazai taxikra nem futja, hogy buszozni akarsz itthon? Soha nem értettem a zsákos turistákat sem. 150€-os jegyre futja, de 5€-ja nincs 4 embernek összesen taxira.:D

Táv: 20km a Ferihegy 2 és Erzsébet híd táv. Ha F1-et (bár már bezárták) és Hungáriát nézel (hiszen dugódíj tervek szerint az már masszív belváros ugye..) akkor az a fele. Tényleg nem 5-6km, ezért elnézést. Kocsival annyinak tűnik, mivel egy F1-Hungária táv még reggeli forgalomban sem több a Gyömrőin 15-20 percnél általában. Ehhez képest ugyanekkor az M3-M0 kereszteződés - Hungária van vagy fél óra.... Normális úton busszal mondjuk öt megállóval ez max. 30 perc lenne, annyira elfogyott már erre a forgalom. Minek ehhez gyorsvasút limitált átszállási lehetőségekkel?

Ferihegy évi forgalma Malévval volt 8-9mfő. Már ehhez is nevetséges a gyorsvasút, nem hogy a mostani csökkent forgalomhoz. Minibusz/taxi most is röhögve megoldja, csak valami miatt nem akaródzik ezeket használnia sokaknak. 40mrd-ból gyakorlatilag helyre lehetne hozni a teljes Ferihegy körüli úthálózatot és kibővíteni a szükséges kapacitásokat. Némileg értelmesebb elköltése lenne a pénznek egy értelmetlen gyorsvasútnál, amit alig használna valaki az alacsony forgalom miatt megkövetelt nagy követési idők és az árak okán. Egy sima BKV átszállójegy ~500Ft, öt embernél már ennyiből megvan a minibusz... Nagyon elszántnak kell annak lennie, aki mindenáron a lassabb és sok esetben drágább gyorsvasúttal akarna menni. (Nem a dugómentesség itthon nem előnye a vasútnak, aki közlekedni kénytelen vele az tudja, hogy olyan mint pontosság nem létezik MÁV-éknál és akkor már a megélhetési kábellopásokról ne is beszéljünk...)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.06.24. 10:04:39

@A Tyne folyó déli partja: Mi viszont Szolnokrol (ahova busz vitt, 1 atszallas) , vagy Kiskunfelegyhazarol mentunk fel. Mindket vonalrol meno vonat megallt ferihegy 1-en. Ha a varosba mentem, mert ott aludtam, kokis atszallas nem palya, mert a nyugatitol tudok tovabbmenni. Szoval nekunka vonat nagyon sokat jelentett, mert nagyon konnyen tudtunk tovabbutazni.

oke, persze, csak miattunk ne alljon meg a vonat, de eddig eleg sok helyen lattam, hogy a repternek atmeno forgalma is van(mint Ferihegy 1-nel), es ha ez igy lenne a kettesnel is, az teljesen tokeletes lenne.

Forgalmat is hoz.
Ezert tartom furanak a dedikalt vonalat, szerintem a legrosszabb megoldas.

egyenlítő 2012.06.24. 11:02:23

@tildy:): Pedig a metró a KÖKI-től a Nyugati felé (és tovább Újpestre) megy.

dr. pretender 2012.06.24. 15:08:06

@A Tyne folyó déli partja: a vasút kökin is megáll, csak szólok :D
süti beállítások módosítása