Fórum - Vitassuk meg!

Nívó

Nívó

Az erélyes nagyfőnök

2011. november 07. - Droli

Erzsike szalad kifelé a pénztárból, meglátja az erélyes nagyfőnök:

- Erzsike, hová szalad?

- Főnök úr, én...

- Erzsike, nem látja, hogy mekkora sor van a pultjánál? Ott állnak a vásárlók, és várják, hogy kiszolgálja őket! Tanulja meg, Erzsike, itt az első a vásárló, minden mást megelőz, először vele foglalkozunk, őt szolgáljuk ki, utána jöhet minden más!

- De én...

- Értse meg, Erzsike, nem érdekelnek a kifogásai! Elegem van abból, hogy "de én", meg hogy "az úgy volt", nem érdekel! Itt én vagyok a nagyfőnök, az van, amit én mondok, most maga szépen visszamegy a pultba, és kiszolgálja a vásárlókat! Érti?

- De főnök úr...

- Már megint ez a "de!" Mondja, Erzsike, miért vitatkozik velem? Egyáltalán, ki maga, hogy vitatkozzon velem? Tisztázzuk le: én vagyok a főnök, maga a beosztott, és maga itt, munkaidőben azt csinálja, amit én mondok! Ha azt mondom, hogy bemegy a raktárba rendet rakni, akkor oda megy, ha azt mondom, hogy vigye ki a szemetet, akkor kiviszi, ha meg azt mondom, hogy visszamegy a pultba, és kiszolgálja a vásárlókat, akkor azt teszi! Ha nem tetszik, mehet máshová dolgozni, nem kötelező itt maradni!

- De főnök úr...

- Nézze Erzsike, ezt a témát én most itt befejeztem, és kész! Mint már mondtam, nem érdekelnek a kifogásai, más dolgom is van. mint hogy magával veszekedjek! Tudja, hogy naponta tartom a hátam a nagyfőnökség előtt? Tudja, hogy itt én 50 ember munkájáért felelek, és igenis felelek, mert ha elrontok valamit, akkor ez az 50 ember munkanélküli lesz, és nem tud a családjának kenyeret adni?! Tudja, mennyit dolgozom, azért, hogy ez az áruház működjön, még ebben a nehéz gazdasági helyzetben is? És látja, már legalább öt perce erről beszélgetünk, ahelyett, hogy mindketten a dolgunkat végeznénk! - itt egy kicsit megenyhült a nagyfőnök - Na, mondja, miért rohan maga ennyire, mint akit üldöznek?

- Be akartam nyomni a vészriasztó gombot, mert kigyulladt az áruház!

A bejegyzés trackback címe:

https://nivo.blog.hu/api/trackback/id/tr463360796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

notC 2011.11.08. 09:43:39

Sajnos nem életszagú az egyperces, de gondolat ébresztőnek mindenképp kiváló :)

Az utolsó bekezdés fogott meg: "mert ha elrontok valamit, akkor ez az 50 ember munkanélküli lesz, és nem tud a családjának kenyeret adni"
Érdekes ez a fajta és sajnos igen gyakori vezetői szemléletmód. A tulajdonosi szemszélet alapvetően arról szól, hogy kapzsi, pénzéhes főnök/tulajdonos vagyok, aki maximalizálni akarja a bevételeit. Az alkalmazott csak egy eszköz céljaim elérése érdekében. Termelőeszköz, szerszám.
Ha ezt az alapelvet követjük, akkor egy főnök nagyon el van tévedve, amikor az alkalmazottak "boldogulását" tartja szem előtt (ha így lenne, nem venne új autót, házat, nem élné a sznobok költséges, ámde unalmas életét, hanem mindenki fizetését megemelné egy kicsit, vagy még több emberen segítene, és fölvenne még két Pirikét).
Ehelyett mi van? A kizsákmányolás. Te csak dolgozz minél többet, minél jobban, minél hatékonyabban, mert majd én abból jól meggazdagszom!
Itt a vízválasztó, hogy ki a jó és ki a rossz főnök/tulajdonos. A jó főnök csak annyira használja ki emberi erőforrásait, amennyire szükséges. Sanyargatás helyett motiválás (de könnyen is megy ez mostanság a huszon-harmincas nőkkel!), elvonás helyett jó munkakörnyezet, alkotói légkör, céges buli, hatékony vezetők, stb... A cél ugyanaz, csak az eszköz más. Az eredmény pedig jó légkör, elégedett alkalmazott, alkotókedv, motiváltság, na és persze zsíros bevételek!
Miért nem tudják ezt a magyar vezetők megtanulni?!
süti beállítások módosítása