Fórum - Vitassuk meg!

Nívó

Nívó

Új év, új posztsorozatok a Nívón

2012. január 06. - Droli

Új év, új posztok a Nívó blogon is, mit posztok, posztsorozatok! Eddig egy nagy téma futott nálunk, a Vasárnapi kabaré, mely arról szól, hogy vasárnaponként röhögünk egy kicsit a régi idők és napjaink kabaréján; természetesen ez idén is folytatódni fog. Emellé felzárkózik még két nagy téma: Bogáncs elvtárs ebben a hónapban megpróbál minimálbérből megélni, én pedig február végén diszidálni fogok, mégpedig Írországból Magyarországra. Nem, nem cseréltem fel az országokat.

 

Jó nagy őrültségnek hangzik mindkettő, nem?

 

Bogáncs minimálbéres megélhetését nagyon kíváncsian várom, mert ha esetleg nem is sikerül neki, az mindenképpen érdekes lesz, hogy mennyit tud spórolni sok-sok feleslegesnek tűnő „civilizációs ártalom” elhagyásával. Mindenesetre remélem, addig kapunk tőle „részeredményeket” is (posztokban), megnyugtatva a kedves olvasókat, hogy még nem halt éhen :-) De erről majd ő részletesebben beszámol.

 

A Magyarországra „diszidálásomról” várhatóan egy féléves posztsorozat fog szólni, remélhetőleg addigra már rendeződik a „beilleszkedés a nagy magyar valóságba”, és ennek kapcsán elég sok téma elő fog kerülni: motiváció, hazaköltözés nehézségei, házvásárlás, munkahelykeresés, hivatali ügyek, meg minden egyéb téma, mely furcsának tűnik egy majdnem 5 éve Írországban élő magyar szemével. Ennek kapcsán várok tanácsokat, megjegyzéseket, észrevételeket, és én is ígérem, hogy időmtől függően megpróbálom a hozzászólásokat követni, és válaszolgatni rájuk. Remélhetőleg érdekes téma lesz(ek); „menjünk külföldre!” típusú posztból-blogból már túlkínálat lesz lassan a neten, „menjünk Magyarországra!” viszont jóval kevesebb van, ha egyáltalán van.

 

Szóval két „live valóságshow-nk” is lesz az év első felében, remélem, mindkettő sok-sok tanulsággal szolgál az olvasó számára – mi meg úgyis megtapasztaljuk saját bőrünkön :-) Aki egyben szeretné olvasni ezen témákat, vagy követni szeretné őket, a blog jobb hasábjában megtalálja a különböző témák gyűjtőnevét, ez segíteni fog a navigálásban.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nivo.blog.hu/api/trackback/id/tr163517731

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2012.01.07. 23:43:43

"érdekes kép alakult ki ezek alapján: Magyarország a végítélet kapujába került, mindenki meneküljön, ki merre lát, vagy ahogy találóan egy Moldova könyvben olvastam, még a szar is le van szarva. Szerintem ennyire azért nem gáz a helyzet."

Az előző előtti posztban erre majdnem írtam is, hogy "na mi van, ha ilyen jó a megítélése az országnak, csak nem hazaköltözöl?". Ezek szerint a - ki nem mondott - hír mégis igaz!

Azért írhatnál az ír válsághelyzetről is néhány személyes benyomást: ott hogy csapódott, le milyen volt/van a közhangulat, miről beszélnek az emberek, ott is ennyire túlpolitizált, elközgazdaságiasodott minden?

És egy OFF:
A tegnapi posztban emlegették, hogy 40-50 hozzászólás érkezik. Én örülök is az ilyen posztoknak, mert akkor azokat is könnyen el lehet olvasni, annál is inkább, mert valahol 100 komment felett összegabalyodnak, összemosódnak a betűk a gördítésénél... Légy szívesek valamit tenni ez ügyben... (firefoxot használok, próbáltam explorerrel is, de az egy hét mire betölti az oldalt...)

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2012.01.08. 22:34:31

@vadász2: Az összemosódással mi sem tudunk mit kezdeni, a techinkát a blog.hu adja, majd megkérdezem őket, mit lehet tenni. Amúgy is írni akartam már nekik, mert le szeretném szedni a keretet a hozzászólásaimról.

A hozzászólásokról: hú, én azokkal nagyon el vagyok maradva, töredelmesen bevallom, az utóbbi posztok hozzászólásait csak "belenézés szintjén" követtem, pl. most számoltam ki, hogyha végig akarnám olvasni Bogáncs minimálbéres posztjának majd ezer hozzászólását, akkor 10 mp/hozzászólás alapon úgy három óráig tartana :-)

Ez az Írország téma érdekes amúgy, az itteni emberek nincsenek belebonyolódva a politikába, a magyar közbeszédnél jóval-jóval ritkábban jelenik meg ez a téma. Amit viszont megfigyeltem, hogy mintha megtört volna az irigylésre méltó optimista világszemléletük. Mondjuk nem is csodálom, nemrég írta az egyik neves lap, hogy aki jót akar családjának a következő tíz évben, az hagyja el Írországot. Ez azért már az én "magyar pesszimizmusomnak" is durva volt :-)
süti beállítások módosítása