Fórum - Vitassuk meg!

Nívó

Nívó

A magyar vásárló kevesebbet ér, mint a külföldi?

2012. március 28. - Droli

Apró örömök az életben: hurrá, van már magyar Tesco klubkártyám! Magát a rendszert nem kellett bemutatni, ugyanis Írországban is volt egy, igaz, azt csak ott tudtam használni, de olyan túl sok különbség nem lehet a kettő között, elvégre ugyanaz a cég, ugyanaz a szisztéma, ugyanaz a termék - gondoltam. Hát, nem.

Tudom, sokan idegenkednek ezektől a "hűségprogramoktól", mint a klubkártya vagy a bizalomkártya, hiszen ehhez regisztráltatnunk kell magunkat az adott hipernél, aztán meg a kapott kártyát minden vásárlásnál el kell szkenneltetni, feltéve, ha pontokat szeretne gyűjteni az ember. Igen, a rendszerben benne van az, hogy a hiper napra pontosan tudja, melyik nap mit vásároltunk, feltérképezheti vásárlási szokásainkat, és ezeket az információkat felhasználhatja. Kinti tapasztalataim azt mutatják, hogy nem élnek vissza vele, nem teregetik ki, hogy "Droli imádja a csokit, höhöhö!", és az online és offline levelesládámat sem szórták tele spamnek számító dolgokkal. Szerintem nem lesz ez máshogy Magyarországon sem, egyrészt ismerem a hazai hiperek "fillérbaszó" szemléletét, nem fognak hatalmas pénzt költeni arra, hogy kielemezzék ezt a hatalmas adattömeget (sokkal fontosabb adattömegek kielemzésére sem költenek, el sem hinnétek, sokszor milyen hasraütésszerűen dőlnek el több milliós rendelések), és itt is ugyanolyan szerepe lesz a klubkártyának, mint kint: sima hűségprogram. Ha rendszeresen vásárolsz nálunk, és elérsz egy összeget, visszacsepegtetünk valamennyit vásárlási utalvány formájában, és ezek mellé még küldünk némi marketinganyagot. Ennyi.

Na de mennyit is? Megmondom őszintén, én 1%-ra tippeltem, ír tapasztalataim alapján. Ott ugyanis úgy néz ki a program, hogy minden elköltött 1 euró után 1 pontot írnak jóvá, 100 pont 1 eurót ér, és az elszámolási időszak végén 400 ponttól küldenek utalványt, 400 pontnál pont 4 eurót. Sima, könnyen kiszámolható dolog, 1%-ot viszakapsz, ami persze lehet több is, ha egy adott termékhez pluszpontokat is adnak. És hogyan néz ki a dolog Magyarországon? 200 Ft után írnak jóvá 1 pontot, itt 1 pont 1 forintot ér, és a pontgyűjtési időszak lezárása után 400 pont felett küldik az utalványt. Ez akárhogy is számolom, 0,5%-os visszatérítésnek felel meg (200 Ft vásárlás - 1 Ft visszatérítés), ami pont a fele az írnek. Összeállítottam egy egyszerű táblázatot erről; hogy belevegyem a fizetések közötti különbséget is, az utolsó sorban megnéztem egy minimálbéres költését, ahol azt feltételeztem, hogy a bruttó minimálbér ötödét a Tescoban vásárolja el az ember, és ezt váltottam át pontokra (magyar minimálbér: 93.000 Ft, ír minimálbér: kb. 450.000 Ft). 

 magyar vásárló
ír vásárló
visszatérítés techinkailag200 Ft után 1 forint1 euró után 1 cent
visszatérítési arány0,5%1%
minimálbéres 20%-os visszatérítés93 Ft900 Ft

 

Persze, tegyük hozzá, a Tesco magánkézben lévő cég, azt csinál, amit akar. De miért az amúgy is magasabb színvonalon élő ír vásárlónak ad vissza többet, és miért nem a szegényebben élő, az utalványokra jobban rászoruló magyar vásárlónak? Vagy legalább miért nem hozza ki ugyanakkora arányra a visszatérítést? 

A bejegyzés trackback címe:

https://nivo.blog.hu/api/trackback/id/tr634345255

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lajafix 2012.03.28. 09:42:51

szvsz ez így nagyon nem kerek, 1-2 paraméter alapján szociális összehasonlítást végezni...

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2012.03.28. 10:32:19

@lajafix: a "szociális összehasonlítás" inkább csak egy érdekesség, érdekesebb a visszatérítési arány...

prkl 2012.03.28. 11:57:23

nem arról van inkább szó, hogy a magyar vevöket 0,5%-kal is meg lehet fogni, míg az íreknek több kell hogy hüségesek legyenek?

Finnországban engem az egyik nagy (~35% piacrész) bolthálózat pontozós, utalványos rendszere nem nagyon fogott meg, viszont a másik (~45% piacrész) egyébként is olcsóbb árai mellett átlag kb. 2%-os pénzvisszatérítése meg az hogy a profit egy részét is szétosztják (ez tavaly a vásárlások 1,5% volt) már inkább függövé tett. Ja, meg az ingyenes bankszámlavezetés amit adnak a kártájukkal.
Mindemellett nem gondolom, hogy csak a visszatérítés mértéke miatt nekem jobb náluk vásárolni, mint valakinek Magyarországon a teszkóban.

Matteo79 2012.03.30. 22:08:49

Angliában én is "boldogan" használtam a tesco pontgyűjtőt, mert volt _számomra: értelmezhető értéke, amikor itthon bevezették, megnéztem a feltételeket és azt mondtam hogy dugják fel maguknak... Itthon az Istenadta birka nép meg gyűjtöget, szarért adja el a tesco számára aranyat érő vásárlási szokásait tartalmazó kártyát, adatait...

Szintén Anglia és Tesco: ha valaminek aznap lejár a szavatossága nem csak 20-30 esetleg 40% kedvezményt adnak, hanem kb 80-at. (és nem feltétlenül csak aznap lejáratos dolgokat)

Ráadásul a "vásárlói kosár" számszerű értékén nézve tényleg ugyanannyiba (ha nem kevesebbe) kerül mint itthon, de jobb a minősége (pl a gyümölcsöknek elég egyértelműen).
A minimálbérhez képest pedig elképesztő az arány... Emlékszem kint 40 fontból röhögve púposra raktam a bevásárló kocsit, márpedig ez kevesebb mint a napi nettó bérem volt takarítóként!

Hogy miért van ez? Például a birkaságunk miatt. Rohanunk a plazmatévéért részletre, megvesszük a szart drágán...
süti beállítások módosítása