Fórum - Vitassuk meg!

Nívó

Nívó

Így írtok ti - kommentek

2010. október 20. - Droli

Én nagyon szeretem a hozzászólásokat, idegen szóval a kommenteket. Sokszor némelyik komment jobb, mint maga a poszt, de előfordul az ellenkezője is... Most néhány "kedvenc kommenttípust" szeretnék bemutatni, a teljesség igénye nélkül, szubjektíven válogatva.

A tévét soha nem néző

A tévés posztoknál már van, ahol előre jelzik, hogy "aki azt írja, hogy 'nincs tévém', azt figyelmeztetés nélkül törlöm". Ennek a továbbfejlesztett változata, amikor a hozzászóló azért szól hozzá egy témához, hogy jelezze, ő nem is nézi azt a műsort, de véleménye azért van. Azonban sokszor lebukik, mint például a következő elképzelt kommentben, ahol a téma legyen mondjuk a Megasztár vs X-faktor:

Én soha nem nézem ezeket a szennycsatornákat. Nálunk éjjel nappal a Spektrum megy, meg a Discovery, felváltva. Szombat este is inkább az egyiptomi pingvinek párzási szokásait néztük a fenti gagyi műsorok helyett. Amúgy az a véleményem, hogy Emőkének nagyon jó hangja van, ő a legjobb az egész mezőnyben. Nyünyükét viszont nem értem, miért ejtették ki, hiszen eddigi produkcióival magasan kiemelkedett a mezőnyből.

Tudjátok, hazánkban senki nem olvas Blikket, senki nem nézi Hajdú Pétert, meg mindenki utálja Bochkort - tudnám, mitől olyan népszerűek ezek?

A jövedelmével dicsekvő

Magyarországon valamiért hagyománya van annak, hogy valós helyzetünket jobbnak, jelentősebbnek mutassuk be. A kommentelésnek meg van egy olyan előnye, hogy abszolút névtelenül megy a dolog, gyakorlatilag mindenki azt ír, amit akar, és a lebukás veszélye is kicsi, ha meg lebukik az ember, legfeljebb regisztrál egy másik nevet. Jópárszor olvastam ehhez hasonló hozzászólást:

...Én egy multi hazai leányát ügyvezetem, havi 2 milla+prémiumért, és ehhez jár még szolgálati kocsi, meg miegymás...

És közben azt látja az ember, hogy lazán végigkommenteli a teljes napot, és a csapból is ő folyik. Biztos ennyire nincs dolga az ügyvezető úrnak. (Csak az Apeh meg ne tudja...)

Menjünk külföldre, vagy sem?

Bizony, az idegenbe szakadt hazánkfiai is szeretnek a jövedelmükkel dicsekedni, de sokkal jobb, mikor olyanvalaki játsza ezt a szerepet, aki életében ki sem mozdult Magyarországról. Én csak "hazánkba szakadt idegenfiának" nevezem őket, és könnyen fel lehet ismerni azt, hogy valójában fogalmuk sincs, milyen a külföldi élet - de azért teszik a fejüket:

Én már tíz éve itthagytam ezt az országot, egy szál papucsban mentem el Londonba, ahol felismerték a tehetségemet, és rögtön kineveztek a Jaguár gyár igazgatóhelyettesének. Azóta forintra átszámolva havi 4 milliót keresek, meg kapok még húszezret hideg étkezési utalványban. Vettem is egy kis házat a belvárosban 9 millióért, és eszem ágában sincs visszamenni Magyarországra! Sőt, a gyerekeimnek is azt tanácsolom, hogy menjenek ki!

És itt lép be az ellentábor, akik ismerni vélik a kint élőek szörnyű körülményeit, és már jön is a válasz:

Ne menj ki! Ott sincs kolbászból a kerítés! Van egy ismerősöm, aki 22 négerrel lakik egy szobában, minden nap kenyeret eszik, és hajnalban, mikor szedi a kutyaszart (mert a köztisztaságiaknál dolgozik, mivel oda angol nem megy), állandóan lepisálják a helyiek. Ha éppen meg nem rugdossák.

A botcsinálta szakértő

A két héttel ezelőtti "vörösiszap-ügy" szerintem a hazai blogtörténelem egyik legsötétebb hete volt. Rengeteg ember szólt hozzá a témához (posztban és kommentben), miközben lövése sem volt hozzá, sem a kémiához, sem a bauxitgyártáshoz, és még az sem jutott el a tudatáig, hogy mi a különbség a lúgos víz és a vörös iszap között, és melyik is pusztított valójában. A legjobb az, amikor egy médiából tájékozódó határozott véleményt mond szakmai kérdésben, és összetalálkozik egy valódi szakértővel. Ekkor születnek a hasonló hozzászólások:

Kérdezted, hogy honnan veszem azt, hogy a borkősav lúgos kémhatású. Kérlek szépen: www.teleatököm.hu/visszaper/lódara/kopaszpuncik.html. Úgyhogy sürgősen húzz el meaculpába te köcsög!

A magát reklámozó

Akarsz sok pénzt keresni? Szeretnél gazdag lenni? Nézd meg ezt: ...

Ez az új divat, minden címlapos blogon van egy ilyen stílusú hozzászólás, mindenesetre kíváncsi lennék ennek sikerességére, azaz hányan kattintanak rá. Az általam továbbfejlesztett változat, mely valóban megmutatja, hogyan lehet sok pénzt keresni:

Szeretnél sok pénzt keresni? Akkor takarodjál vissza dolgozni, ne hozzászólásokat olvasgass munkaidőben, vazze!

(Régi változatában ez a hozzászólás amúgy sokkal hatékonyabb volt; a kommentelő csak ennyit írt oda: Igen? Akkor nézd meg ezt is : www... - zseniális! Aki nem figyelt, tényleg odakattintott, mert azt hitte, a poszthoz kapcsolódik.)

Aki eddig olvasta:

Ez is egy új divat: az olvasó elolvas egy mondatot, felhúzza magát rajta, és beírja: .... eddig olvastam. Pedig lehet, érdemes lenne tovább olvasni, mert előfordulhat, hogy az író is cáfolja az állítást, vagy pedig éppen ellenkezőleg, bebizonyítja igazát.

Mit lehet erre mondani? Én meg eddig írtam :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://nivo.blog.hu/api/trackback/id/tr772361456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

daniferi 2010.10.20. 16:15:20

Eddig olvastam. Vagyis mivel ez a doboz lent van, ezért végig :) Na de tovább nem is olvasom, mert nézni akarom a spektrumot. De nincs ám tévém, mert olvastam a neten, hogy rákkeltő, pedig nem is igaz, mert tumort okoz, én már csak értek hozzá, úgyhogy inkább letorrentezem. Meg hát nincs is időm tévézni, mert a ti adótokat is én fizetem. Ezért tart itt ez az ország.

Voltam kint külföldön, ott is vezető voltam, sokat is kerestem, de 10 kínaival osztoztam a vacsorán és egy lyukban laktam. Ne is menjetek ki, mert amit megkerestek, csak egy lakást tudtok venni, de azt hiába, mert itt bérlik nekem és szolgálati kocsit adnak. Akarsz pénzt keresni? Dolgozzál. Nem is értem a sok kommentezőt, miért panaszkodik, én is saját erőmből értem el ezt, senki se segített, csak nem lógtam a suliból, mert magántanárom volt, s míg más bulizott, én az apám cégénél voltam gyakorlaton.

A reklám kimarad, az van a nevem mellett és pénzt se lehet vele keresni (se nekem, se másnak) :)

Celtic 2011.01.15. 22:15:16

Jo volt :) "Borkosav lugos" ez tenyleg durva... :)

Szemelyes kedvencem az a csoka volt, amelyik tavasszal kozolte, hoyg "eladtam a tevemet, ugyis csak a szar van benne, de most a valasztasok miatt kolcsonkertem egyet, hoyg nezhessem a valasztasi musort" - nekem ebbol az volt a csucspont. Max. akkor neztem volna a valasztasi musort, ha kikotoznek eleje, de ez az okostojas meg (allitolag) kolcson is kert erre az idore.

Donna Anna · http://operahumor.blog.hu/ 2011.01.16. 00:42:20

Van tévém, de max. dvd-t nézek rajta, azt is csak ritkán. Gőzöm sincs a tv-műsorokról, és azt se tudom, melyik szar melyik csatornán megy.

Helyette iszonyatos mennyiségű Koronvilágot olvasok gépen.

Celtic 2011.01.16. 09:27:40

@Donna Anna: En is hasonloan, nagyreszt DVD es avi megy a teven, asztali lejatszorol. Sokkal kenyelmesebb, mint a szamitogep. Olvasni viszont nem tudok gepen, van par giga e-book letoltve, de keptelen vagyok olvasni. Ha nagyon el akarom olvasni, kinyomtatom es ugy.

Bokortalan Lajtalan · http://facebook.com 2011.03.26. 05:56:06

Az első és a harmadik néha fergetegesen vicces, a második és a negyedik is lehet jó, ha megfelelő öniróniával van végezve, a hatodikkal nincs semmi baj, szerintem teljesen jogos megjegyezni, hogy abbahagytuk az olvasást valamilyen vállalhatatlan kijelentés után, az ötödik tényleg gáz.

kláj 2011.03.26. 20:18:00

ritkán írok ilyet,inkább kussolni szoktam,ha valami nem tetszik,de most úgy érzem muszáj..szerintem ez szar poszt,sokkal többet ki lehetett volna belőle hozni:( amúgy a téma hálás lenne:)

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.03.26. 21:05:20

Tévémet kölcsönadtam, de van családicsomag a családi tv-n Kb. 50 csatornával. Ritkán azt nézem. A múltkor pl. felfedeztem az office c. sorozatot. Elég őszinte volt?
Kommentelni szeretek, de mindig csak őszintén. Nem értem miért kell többnek mutatni magad mint aki vagy?

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.03.27. 03:03:29

sok itt a köcsög. kevés a biztonság. jobbat tudtak volna írni...

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2011.03.27. 12:09:43

@kláj: Ebből jóval többet ki lehet hozni, pl. egy blogot :-)
trollforgato.blog.hu

bogancs · http://nivo.blog.hu 2011.03.27. 21:10:41

@Droli:

Vagy inkább ezt: trollparadicsom.blog.hu

bogancs · http://nivo.blog.hu 2011.03.27. 21:13:54

@kláj:

Itt van például egy nagyon sz.r poszt a témában:

zolivagyok.blog.hu/2010/06/16/vuvuzela_es_a_kisfarku_kommentelok

De lehet, hogy csak azért nem tetszik nekem, mert én is ki lettem moderálva, mikor kommentelni akartam.
süti beállítások módosítása