Fórum - Vitassuk meg!

Nívó

Nívó

Pénzt adnék neked, nem baj?

2012. május 03. - Droli

A szerző (Droli) azt az elmebeteg ötletet találta ki, hogy emigrál (most már múltidőben)- Magyarországra. Az erről szóló élményeit, tapasztalatait egy posztsorozatban írja meg, mindenki nagy örömére.

Az utóbbi hetekben eléggé elfoglalt voltam: beköltöztünk a megvett házba, pakoltunk, festettünk, kertet rendeztünk - na és vásároltunk. Tévét, hűtőt, mosógépet, kerékpárt, lakberendezési tárgyakat, szerszámokat, ilyesmiket. Elég körültekintően jártunk el, megnéztünk több üzletet is, sokat mérlegeltünk, mielőtt ezt a több százezer forintot elköltöttük (lehet, megvan a milliós nagyságrend is), Matolcsy büszke lehet ránk, mert élénkítettük a belső keresletet :-) Azt ki sem merem számolni, hogy illetékekkel, áfával meg minden egyéb huncutsággal hány százezerrel gazdagítottuk az államháztartást... De most nem erről lesz szó, hanem arról, amit enyhén megdöbbenve tapasztaltam, nem egy helyen: néhány eladóra valósággal úgy kellett rátukmálnom a pénzemet: vennék tőled ezt meg azt, itthagynék egy csomó pénzt, ugye, nem baj?

Manapság mindenki sír: nem pörög a gazdaság, nem költenek az emberek, ennek persze több oka is van, amibe most ne menjünk bele, ennek köszönhetően a kereskedelem sem úgy megy, ahogy kellene, nem tudnak új embert felvenni, rendelni, recesszió van itt, komám, nyomor és recesszió. Hát, azt kell mondanom, hogy erről pár kereskedő-eladó is tehet: talán picit jobban oda kellene tenni magukat, talán elő kellene venni a nagykönyvekben megírt vevőszolgálati attitűdöt, talán tenni is kellene valamit, hogy az a kevés, kispénzű vásárló minél több pénzt otthagyjon. Nehéz dolog, tudom, idehaza és külföldön is kereskedelemben dolgoztam, és sokszor nehéz a vevők igényeinek teljes körű kielégítése, miközben egyéb problémák nyomasztják az embert. De azért meg kellene próbálni. Pár példa arra, hogyan NE:

- Egyik nagyáruházunkban elég sok dolgot vásároltam házhozszállítással. A hölgy nagyon kedvesen eligazított minket, melyik pultnál kell kiíratni a termékeket, el is kísért minket oda. Nos, a pultnál dolgozó emberke nem egészen így gondolta, mert nagy hangon, csapkodva méltatlankodott, hogy miért pont neki kell ezt kiírni, van elég dolga, stb, stb, a hölgy nem győzte csitítani, hogy "ne legyen már ennyire negatív". Ismerem az áruház belső viszonyait, dolgoztam is ott, tudom, hogy az alkalmazottak le vannak terhelve, de jó lenne megérteni mindenkinek (vezetőnek-alkalmazottnak), hogy a vevő az első, minden más csak utána van, másrészt meg az ilyen jellegű problémákat nem a vevő előtt vitatjuk meg, különösen nem ilyen hangnemben. (A történet amúgy happy enddel végződött, kiírta az amúgy bomba árú termékeket.)

- (Zárójeles rész: Átépítés. Gyűlöletes szó egy áruház életében. Tapasztalataim szerint ez akkor szokott bekövetkezni, amikor az áruházigazgatónak vagy a legfelsőbb vezetésnek már végképp lövése sincs, mit tegyen, ilyenkor előveszik az áruházi tervet, mint varázsvesszőt, és kitalálják, hogy összevissza pakolnak mindent. Nos, innen is üzenem a kedves kitalálóknak: engem kurvára nem érdekel, hogy a tej egyel odébb van, vagy visszább. Az viszont igen, mikor "átépítés" címszó alatt a fél áruház le van zárva, a raktárajtó nyitva, mert olyan sok a visszamenő és újonnan beérkező áru, és nem lehet megtalálni semmit az eladótérben lévő kuplerájtól. Szezonális osztályokat vezettem, tehát tudom, hogy esetenként milyen sokat jelenthet egy jó átépítés, de az osztályok egy-egy sorral tologatásának sok értelmét nem látom.)   

- Kerékpárt csak kerékpárboltból, tartja a mondás, és igazuk van. Volt hiperes kollégáim mindig jóindulatúan mondták, hogy tőlük ne vegyek kerékpárt, ha jót akarok, mert nem sokkal olcsóbb, ráadásul egy szakboltban kívánságom szerint összerakják, szerelik, beállítják míg a hiperből az ember sokszor egy dobozt visz haza, aztán mehet a "csináld magad mozgalom". Szóval betévedek egy kerékpárüzletbe, cseng a belépést jelző csengő, jó napot kívánok, mondom, de semmi válasz. Az eladó a számítógép képernyőjére koncentrál, és vigyorog. Lehet, éppen blogunk kabarésorozatát nézte, mert akkor minden meg van bocsátva :-) Körülnéztem, az ürgének egy "segíthetek?" mondat sem hagyta el a száját, inkább elkezdett pötyögni a gépen, én meg nem akartam megzavarni minden bizonnyal fontos munkájában, inkább kerestem egy másik kerékpárboltot.

- Na, és a végére az internet. Mikronetet akartam az elején, találtam is egy szolgáltatót, felhívtam, sokadszori kicsengésre egy unott hang vette fel, felvette az adatokat, és közölte, majd visszahívnak. Azóta is hívnak, én meg kerestem egy másik szolgáltatót, igaz, mobilnetest. (Az ottani főnököt és dolgozókat amúgy példának tudnám állítani minden ügyfélszolgálatos számára: nem elég, hogy körbetelefonálta a fél céget, hogy ahol lakom, milyen a jelerő (mert a lefedettségi térképen túl is meg akart erről bizonyosodni), de mikor összefutottunk egy helyi boltban, kedvesen érdeklődött, elégedett vagyok-e a szolgáltatással, jó-e a sebesség. Igen, elégedett vagyok - a sebességgel és a kiszolgálással is. 

Szóval néhány helyen nem ártana elővenni a vásárlók kiszolgálásáról szóló kézikönyvet, és kicsit átforgatni. Aki nyugatról jön, biztos látja a különbséget, hogy ott udvariasabban, mosolygósabban szolgálnak ki, pedig higyjétek el, az ottani embereknek is megvannak a maguk bajai. Csak ők felfogták: nekik is érdekük, hogy jól menjen a cégnek, hiszen tőlük kapják a fizetést, és minden eladott dolog csökkenti a leépítés esélyét, és növeli a fizetésemelés lehetőségét; nálunk viszont sokszor látom azt a szocializmusból áthozott attitűdöt, hogy "dolgozzon ezeknek az, aki hülye", és "az a Jani, aki szétlopja a vállalatot". Pedig nem; csak kicsit lassan tanuljuk meg.

A bejegyzés trackback címe:

https://nivo.blog.hu/api/trackback/id/tr414476071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kifordított nagyanyó 2012.05.03. 11:34:24

Jaaj!Ez már megint egy kicsit olyan ne a kormánytól várd a segítséget hanem tegyél érte dolog!:))
Amúgy egész jó.Ha valaki így kezeli a dolgokat,megérdemli hogy rábasszon.
Hálistennek én még nem voltam eladó.Nem szeretek így dolgozni,jó nekem úgy hogy nem látnak.
Egyébként sokan vannak akik egy boltban ha jön az eladó,hogy segíthetek?azt nem szereti.Engem nem zavar.Egyszer még jól is jártam vele,hogy a hölgy rám "telepedett".Hál istennek elég határozott volt,mert fingom nem volt,mit vegyek.Végül segített kiválasztani egy jó illatszert.
Szóval én általában meg vagyok elégedve a szolgáltatókkal,eladókkal.

Pinka-Panka 2012.05.03. 11:59:16

Hát, van igazság, amit leírtál. Én többnyire kedves eladókkal találkozom, igaz én is csak megkérek: "Legyen kedves segíteni.. vagy Nem találom ezt- azt, tudna nekem segíteni"??- mindig csak így és mindig mosolyogva, vidáman. Általában jóa visszajelzés. Én sokszor sajnálom őket, mert ma egy pénztárosnak már pakolnia is kell, s én nem irigylem őket.
Sőt, inkább a vásárlókkal van a nagyobb bajom. Nem tud közlekedni a boltban, odateszi a kosarát hosszában a pult elé, hogy még véletlen se lásd meg, milyen sonkát szeretnél venni...és közben sétál, válogat. Vagy a futószalagra felteszi az árut, kocsiját maga mögött hagyja, és keresi a péztárcáját és nem pakol. te eközben nem tudod felrakni a saját árudat és a ha mégis sikerül, addig még ott van és a pénztáros a kezedbe adogatja a terméket, mert ott pöcsöl a hülye idiótája...
Na, nekem ebből van elegem, arról már ne is beszéljünk, hogy nem tudnak közlekedni, előtted hirtelen átsliccol...
Ez a nagyobb baj, bunkók és tapintatlanok az embereek.
Én változatlanul hiszem, hogy ha az ember odafigyelőbb lenne a másikra, jobb lenne a világ...
Csak képzeld el, hogy míg én sacc fél órát gyötrödök egy vásárlás alkalmával, az a szegény eladó, meg szívja egésznap ezt az ultrapöcs gyülekezetet...

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.05.03. 20:56:52

Nálam már van jópár üzelt, ahová nem járok a "kiszolgálás" miatt.
Inkább átmegyek a távolabbiba, ahol nem undok fejjel bassza hozzám a kenyeret/villanykapcsolót/szennyvizcsövet.

Tőlem az ilyen nyugodtan csődbe is mehet, ha csak azért nyitotta a boltot, hogy keresztrejtvényt tudjon fejteni egész nap a pénztárgép mögött...

Ann1294 2012.05.03. 21:05:23

Nagyobb boltokba csak azert jarok, mert valami akcios/kihagyhatatlan, de elore fel kell keszulnom a specifikaciobol, tudnom kell, hogy miert is megyek mert eskuszom szakbarbarok az eladok tobbsege. Tisztelet a kivetelnek, a barkacsboltban nagyon kedvesek voltak, a muszaki boltokrol vagy jot vagy semmit... szoval no comment.

Szeretek abba a peksegbe jarni ahol koszonnek, kellemesen kiszolgalnak, nem vagnak pofakat ha megkerdezem mibol van es kellemes napot kivanva megkoszonik a vasarlast. Imadom Oket!

Azokat a ruha-/cipoboltokat szeretem ahol a fulkebol kiszolva hoznak masik meretet (nem kell ujra feloltozni es magamnak kereseni), megmondjak ha elonytelen es tudnak ajanlani vagy esetleg rendelni keresre.

Bankot is valtottam ugyfelszolgalat es ugyintezo miatt. Olyan kedvesek az uj ugyintezok, elozekenyek, ajanlanak, segitenek, kapcsolatot tartanak... hogy neha gyanus! :)

Vannak ilyenek es lass csodat ezek maradnak talpon a valsag alatt. Nem hiszem, hogy az eladok jobban meg vannak fizetve merfoldekkel, talan csak megbecsulve.

Ann1294 2012.05.03. 21:12:53

Kihagytam azt a helyet ahol megsertettek: "Maga miert mosolyog? Lenez engem? Mit kepzel? Te csak ne... " es igy hergelte magat az elado en meg csak neztem, eloszor meg sem szolaltam a dobbenettol, majd csak habogtam "Elnezest, en nem...".
Nem lehet ramosolyogni valakire? Az mar guny? Mi lehet a fejeben? Hallatlan...

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.05.03. 21:46:39

A telefon és sms adóval újabb fogyasztói telefon információkhoz jut ez a bóvli kormány, amiknek adatait simán felhasználja az új, semmilyen adatbázissal nem rendelkező "állami" mobilcég.
Így próbál indulni a versenyben, szarházi fideszes módra, ezért kellenek ezek az adók
Ne keverd a szart a Vajdaságban Orbán, mert akiknek "segítettél" mind buktak a választásokon! /Románia, Szlovákia../

vkaresz6 2012.05.03. 22:06:55

Különösen a multiknál én is azt tapasztalom hogy rendkívül segítőkészek. Tisztelem is őket érte ennyi pénzért nem biztos hogy én is meg tudnám ezt csinálni.

De csak hogy a post témájához is csatlakozzam nekem is van rém sztorim mégpedig pont egy kisboltból ahol még inkább életbevágó a korrekt kiszolgálás. (a tesco nál is az de a tesco nyomora nem izgat)
Míg egyetemre jártam többször előfordult hogy a hét végére forintra pontosan annyim maradt hogy hazamenjek. Az alattunk található kisboltba jártam párizsit sajtot kenyeret stb venni. Már egy ideje észrevettem hogy a 15dkg párizsit szeretnék kérésre a végeredmény gyakran közelebb volt a 30 hoz mint a 15 höz. Egyik ilyen alkalommal előre közöltem a pultossal hogy 15dkg sajtot szeretnék és kevesebb lehet de több semmiféle képpen sem mert pontosan 15 dkg ra van pénzem. Erre a nő levág egy öklömnyi darab sajtot rávágja a mérlegre majd 37 jó lesz?XD Mondtam hogy nem mert nincs annyi pénzem erre a nő felháborodik lehord mindennek és követeli a választ hogy akkor mit csináljon 22dkg sajtal? Nehéz kihozni a sodrombólez volt az első és azóta is az utolsó alkalom de itt közöltem vele hogy én szépen kértem ő pedig első körben pofátlan volt és hülyének nézett a második körben pedig bunkó volt szóval legyen szíves és dugja fel magának a 22 deka sajtot és küldje utánna a 15 öt is. Való igaz hogy sokaknak a hozáállásával is problémák vannak nem csak az adóterheivel.

Ann1294 2012.05.03. 22:18:44

@vkaresz6: "sokaknak a hozáállásával is problémák vannak nem csak az adóterheivel. " -- Ez cool. Nagyon igaz.

ripők · http://kigondoltam.blog.hu/ 2012.05.04. 00:27:48

Címlapos portfólióposztnál 10 komment?! Ez már tényleg a vég kezdete, a blogműfaj halott.

Uzis szakáll K.O. · http://szerencsevadasz.blog.hu/ 2012.05.04. 01:03:59

@ripők:
Az az állapot, midőn az egyén semmi életjelt sem ad magáról; főkép a LÉlekzés hiánya. A szivműködés is annyira gyengült, hogy auszkultációval is alig vehető észre; a bőr hideg és halavány s külső ingerekre nem reagál.
..........
De ki a faszt érdekel, mikor valamelyik életszerető és lehetőségeit felfedezett, imádandó őrült bula pont a mi faszunkat kívánja egy pár órás perverzkedéshez? So givmi ledör ju lávli léjde!

eöeöe 2012.05.04. 05:12:00

"Szóval néhány helyen nem ártana elővenni a vásárlók kiszolgálásáról szóló kézikönyvet, és kicsit átforgatni."
Talán ha "legfelül" elővennék, akkor úgy általánosságban jobban menne ez az egész.
Mindenesetre ritka álszent egy mittoménminek nevezném ezt az egész bejegyzést, semmiképp sem körültekintőnek

Joooe 2012.05.04. 08:33:47

"itthagynék egy csomó pénzt, ugye, nem baj?"
Nem mondom, hogy majd megszokod, mert nem lehet, de idővel kevésbé fog feltűnni. :)) Néha kezdem elveszíteni az optimizmusomat hogy ez mind szép lassan változik jó irányba. Amúgy volt már olyan kissé bunkó, beszólogatós, de ebből adódóan nagyon közvetlen, emberi eladó, akivel végül jobban megtaláltam a hangot, mint az erőltetetten mosolygós, sablonosan kedves, mű-emberrel. Szóval f*szsetudja mi a jó nekünk :D De tény hogy sokan úgy tesznek mintha egy kegy lenne részéről hogy nála vásárolhatok, és ez dühítő. Beteges még ez a szabad piac, de (visszatért a optimizmusom :) ) alakul ez lassan.

"beköltöztünk a megvett házba"
Lehet esetleg tudni részleteket? :) Nem adatvédelmileg aggályosan közelieket, csak ilyen nagyjából dolgokat, hogy falu vagy nagyváros, hegyvidék vagy síkság, megye esetleg, stb... :) Hogy pontosabban el tudjuk képzelni a helyzetet amiről írsz, mert még ilyen kis országon belül is óriásiak az eltérések...

Joooe 2012.05.04. 08:50:17

@Orbán hagyd békén a Vajdaságot, takarodj innen!: te vagy részeg vagy, vagy komolyan kattant. Nem sértésből mondom, nem szokásom nem komolyan venni a másikat csak azért mert eltérő véleménye van, de nekem tényleg az jön, le, hogy ha józanul hoztál össze ilyen nicket és teljesen offtopic postot akkor az olyan szintű kényszeresség és a logikus agyműködés teljes hiányára utal amit kezelni kell. Mégegyszer mondom, nem sértegetni akarlak, csak nem ez jön le abból amit írtál. Vannak már egész jó gyógyszerek az ilyesmire.

Joooe 2012.05.04. 08:58:24

@Kőmíves Kelemen: érdekesség, hogy az az eladó ugyanúgy megkapja a fizetését, ugyanúgy nem lehet fél évnyi (ha elég rég óta ott van) bér semmiért kifizetése nélkül elküldeni, ha elüldöz naponta 10 vevőt, vagy ha vevőnként szerez még egyet mert olyan hozzáértő segítőkész, stb.
Idővel az ember fásultabbá válik, és ezzel párhuzamosan egyre biztosabb a munkahelye... ne csodálkozzunk, normális emberi tulajdonság.

Joooe 2012.05.04. 09:03:58

@kifordított nagyanyó: "Egyébként sokan vannak akik egy boltban ha jön az eladó,hogy segíthetek?azt nem szereti."
Én sem szeretem egyébként, de egyéni hozzáállás kérdése. Én többnyire tudom mit akarok, és nem akarom egy hozzá nem értő, pluszban még esetleg okoskodó eladóval megvitatni. Tolakodásnak érzem mint amikor a piacon csak sétálok, de nyomul a kofa hogy mit adhat és mindene nagyon szép és nagyon jó (ki mondana mást? nem az alapján akarok dönteni hogy ki a hangosabb...). Legyen ott az eladó a közelben, és várja meg míg kérdezek, HA kérdezni akarok. Utána meg tudja a választ és ne az legyen a válasza lényege, hogy fogalma sincs, meg egyébként sem érdekli, de annyit meg tud mondani, hogy mennyibe kerül... vagy még annyit sem... Vásárlóként nem találom fáradtságosnak, ha meg kell keresnem egy közeli eladót és feltenni egy kérdést, ne nyomuljon, az rosszabb.

dr. pretender 2012.05.04. 17:28:27

@vkaresz6: én már direkt kevesebbet szoktam mondani egyes boltokban (cba), mint amennyit venni akarok, mert úgyis mindig "több lett, maradhat?"

Vegaaa 2012.05.10. 12:21:56

"Pénzt adnék neked, nem baj?"
ezt a kérdést a helyedben nem boncolgattam volna hiperek kapcsán, kicsit furcsállottam is hiszen "ismerjük" egymást. nem tudom te eddig konkrétan milyen helyeken dolgoztál, de az én 4 évem alatt teljesen mindegy volt hogy adott hónapban 50 vagy 500 millás forgalmunk volt, nekem attól nem lett több pénzem. az értekezleteken azzal inspiráltak, hogy ha hozzuk a tervet akkor megmarad a munkahelyünk. ha terven felül teljesítettünk, akkor megköszönték, szóban...
süti beállítások módosítása