Fórum - Vitassuk meg!

Nívó

Nívó

Hétfőn a déli órákban elterjedt a hír...

2012. március 19. - ccactus

Mint azt lehetett olvasni hétfőn napközben, a benzinár literje újabb öt forinttal emelkedik szerdától.

Gyakran olvasni olyan megjegyzéseket, hogy a benzinár elszabadulásáért Orbán a hibás. Nos nekik szeretném bemutatni az alábbi grafikont, amelyet a portfolio.hu-n találtam:

https://m.blog.hu/ni/nivo/benzin.jpg

Ugye szépen látszódik rajta, hogy 2008 decembere óta a benzinár nagyjából konstans ütemben növekszik, függetlenül az éppen aktuális kormányzattól. Ha demagóg módon szeretnék fogalmazni, úgy is mondhatnám, hogy: A nagy facebook-kedvenc Bajnai Gordon egy éves uralkodása alatt a benzinár 270 forintról 345 forintra nőtt, tehát 27,8%-kal, azóta viszont Orbán szűk két éve alatt 345 forintról csupán 440 forintra emelkedett, tehát mindössze 27,5%-os (a Bajnai időszakénál 0,3%-kal alacsonyabb) volt a növekedés.

Elmondható tehát, hogy a két legutóbbi miniszterelnök közül Orbán Viktor volt sikeresebb a nemzetközi hatások miatt égbeszökő benzinár megfékezésében, illetve az áremelkedés tompításában.

Az azonban kétségtelen, hogy a benzin ára kétségbeejtően magas szintekre kúszott fel. És bár a főbűnt az elmúltnyolcévben kell keresni, nincs mit tenni, ezt az ügyet is Orbán Viktornak kellene megoldania.

A Nívó blog szeretne is javasolni kormányunknak egy kissé unortodox, de talán a mai válságos időkben a többség számára elfogadható megoldást, a devizahitel árfolyamgát mintájára létrehozandó benzinárgátat.

A konstrukció lényege, hogy a benzin literjét 250 forintért lehetne beszerezni a benzinkutakon 2017 közepéig. A 250 forintos ár és a piaci ár különbözetét pedig fele-fele arányban állná a kormány és a benzinkutak. Végül is az elmúlt évek nagy olajáremelkedés fő haszonélvezői pontosan a nemzetközi olajtársaságok voltak, amelyek hatalmas nyereségeket halmoztak föl. Épp itt az ideje, hogy némileg hozzájáruljanak a közös kasszához.

Blogunk a benzinárgátat elsősorban a kisemberek védelmére találta ki, ezért a havonta 250 forintért beszerezhető benzinmennyiséget 1500 literben maximálnánk. Végleges megoldásként pedig javasoljuk a végtankolást, vagyis 250 forintos áron egyszerre 100ezer liter benzin megvásárlását, hogy az illetőnek több gondja már ne legyen a tankolással az életben. Ez a lehetőség azonban csak ezév április 1-éig lenne elérhető, és az olajtársaságok ebből fakadó veszteségük egyharmadát leírhatnák az energiacégekre kivetett különadóból.

Szaladjunk hát tankolni!

Végezetül szeretném még feleleveníteni blogunk egyik nagysikerű régi bejegyzését, amely Tabi László 1946-os írásának feldolgozása. Akkoriban hiperinfláció tombolt Magyarországon, a pengő a végóráit élte, az árak pedig óráról órára emelkedtek. Az eredeti poszt egy éve született és sajnos még ma is aktuális. Pedig akkor még "csak" 360 forint volt egy liter benzin, de már az is viccesen soknak tűnt:

 

Hétfőn, a déli órákban elterjedt a híre annak, hogy a benzin literje már 360 forintba kerül. Az a körülmény, hogy egy liter benzin 370 forint, élénken mutatja, hogy a fogyasztóközönség mennyire ki van szolgáltatva a világpiaci fejleményeknek és az államnak. Ki tud manapság 400 forintot adni egy liter benzinért? Mert nemcsak a benzin kerül 415 forintba, de a drágaság minden vonalon ijesztő. S ha meg is veszi valaki azt a 440 Ft-os benzint, pusztán benzinnel még nem lehet megélni. Lehetetlen állapot, hogy egy liter benzin 480 forint, a fizetések pedig nem emelkednek megfelelő arányban. 515 forintot csak az tud ma egy liter benzinért adni, aki mutyizik. Mert a kisember számára ez a 565 forint bizony nagy pénz. 610 forintos benzin mellett egy teli tankért sokat kell dolgozni, s míg valaki megkeresi azt a pénzt, hogy a 690 forintos benzinnel teletankolja autóját, ugyancsak elfárad. Valamikor 765 forintért, vagyis egy liter benzin áráért be lehetett fizetni egy Trabantra. Ma egy liter benzin áráért, 860 forintért már csak háromnegyed liter benzint lehet kapni.

Itt tenni kell valamit! A 940 forintos benzint csak az tudja megfizetni, akinek van annyi pénze, hogy egy liter benzinért 1020 forintot adjon. Mert bizony ma ennyibe kerül egy fél liter benzin.

[Forrás: Tabi László után szabadon.]

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nivo.blog.hu/api/trackback/id/tr244327047

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Németh Lászlóné politikus 2012.03.21. 08:46:22

  A nap vicce kategória mai győztese a Wikipedia bejegyzése, amely Németh Lászlónét politikusként említi. Kép lentebb :) Németh Lászlóné az a gazdasági szakember, akinek nincs felsőfokú végzettsége, és aki egy 1976-ban szerzett közpéfokú, ma egy O...

Trackback: Németh Lászlóné politikus 2012.03.20. 22:05:22

A nap vicce kategória mai győztese a Wikipedia bejegyzése, amely Németh Lászlónét politikusként említi. Kép lentebb :) Németh Lászlóné az a gazdasági szakember, akinek nincs felsőfokú végzettsége, és aki egy 1976-ban szerzett közpéfokú, ma egy OKJ tanf...

Trackback: Hanyas vagy? Harmincliteres? 2012.03.20. 21:39:36

Kávét kaptam. Nem akárki nyomta a kezembe, hanem egy világcég, mivel náluk tankoltam. Vagyis a több, mint harminc liter üzemanyagért lökték nekem a 100 g Café BUONO Kawa mielona-t. Úgy fest, harminc liter fölött már gazdag pasasnak számítok, aki éret...

Trackback: A középosztály a paradicsomba megy 2012.03.20. 21:36:48

A nemzeti középosztály a nemzeti paradicsomba megy – a négy kerék program és a magyar lelemény....

Trackback: Orbán Viktor életrajza 2012.03.20. 21:01:44

Mindössze egy éves szociológus gyakornoki szakmai gyakorlata van a megélhetési politizálás mellett. Szónoki képességei rendkívüliek, a politikai marketing és a tömegmanipuláció trükkjeit ügyesen alkalmazza. Mihez ért az ELTE-n huszonnégy éve szerzett j...

Trackback: A sporttal mentené a gazdaságot Orbán? 2012.03.20. 19:37:39

A héten vagy a jövő héten születhet kormánydöntés a Puskás Ferenc Stadionról és környékéről; a területen Orbán Viktor miniszterelnök szerint egy kis olimpiai központ valósulhat meg....

Trackback: A sporttal mentené a gazdaságot Orbán? 2012.03.20. 19:34:35

A héten vagy a jövő héten születhet kormánydöntés a Puskás Ferenc Stadionról és környékéről; a területen Orbán Viktor miniszterelnök szerint egy kis olimpiai központ valósulhat meg....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tundrazuzmo (törölt) 2012.03.21. 00:50:49

A benzinárgát után pedig javaslom a benzinár-gate kirobbantását. A botrány amiatt tör ki, mert kiderül, hogy az elmúltnyolcévben a szocik teletankolt nokiásdobozokat loptak ki állam cégektől.

És az is ki fog derülni, hogy a Pannoniai Janus, avagy a magyar gazdaság kétfejű sasként szárnyaló kétarcú Matolcshy-Felleghy unortodox tandeme sem érvelt elég határozottan a benzinár, mint gazdasági diszkrimináció eltörlése ellen az IMF előtárgyalások előkészítő megbeszéléseinek előzetes egyeztetésén, amelyet az IMF büfé előszobájában tartottak skype konferencia formájában, közvetítőkön keresztül.

tundrazuzmo (törölt) 2012.03.21. 00:55:30

@stefan75: Igazad van!
Brent a lelke mind ennek!

Besenyő Pista bácsi kérdezteti, hogy nooormális? Hogy jön ide a fövetlen disznókarám lábazata? Hát a nyers ól-alj ára kinek számít a megrögzött disznótenyésztőkön kívül?!

Ez is hülyeség, kéremszépen!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.03.21. 01:00:14

Apszolúte támogatom ezt az ötletet.Megyek is kerítek egy tartálykocsit valahonnan...

tamareaf 2012.03.21. 01:05:38

@ccactus: jaja, ugyan úgy mint az adócsökkentéssel.

300000 Ft bruttó.
Nettó 2010: 185000.
Nettó 2012: 192000.
Ebéd 2010: 800 Ft.
Ebéd 2012: 900 Ft.
Reggelin és vacsorán 20ft a plusz, az úgy 40.
140*30 = 4200.
Energiaárakról nem beszélek.
A sör árát meg végképp nem említem meg, mert az igazán európai lett.

Örülök, hogy azt hiszed, hogy igazán jelentőset spórolsz a gyorsabb közlekedésen.

Örüljünk a kenyérár növekedésnek is, hisz ezzel is csak az elhízott lesz kevesebb, legalább csökkenthetjük az egészségügyre fordított összegeket.

superfrog 2012.03.21. 01:41:32

@Kompli: az is az 50-es évek elején már túrva volt, és talán 73-ban lett kész?!
most nincs erőm guglizni bocsi. de valóban ez már hagyományőrzés !

gerdo 2012.03.21. 05:23:06

A benzin annyiba kerul amennyiert megkapjuk az araboktol. Ezen nincs mit sirni. Ha a gazdasag jol menne, akkor nyilvan nem ereznenk annyira, de a gyorsnaszad eppen leket kapott es sullyed, viszont ha szaguldana se szamitana tul sokat. Ilyen a kapitalizmus.

röhögő 2012.03.21. 05:36:40

@dukeekud: "Ejszaka van annyi plusz kapacitas a rendszerben, hogy mindenfele halozat bovites nelkul, azonnal akar 500 ezer elektromos autot is kitudna szolgalni, de 200 ezret napkozben is gond nelkul elbirna a rendszer. Autonkent, 20 kW aramot feltetelezve, ami kb 100 km megtetelehez elegendo. "
- kWh és nem kW energia és nem áram. De mindegy, gondolom csak elírtad. Na most 20 kWh szorozva 500 ezerrel az 10 GWh. Ennyi nincs az éjszakai rendszerben, mert a maximum 5 órás völgyidőszakban nincs 2 GW felesleges teljesítményed. Ráadásul a kisfogyasztói hálózat ezt el sem bírná, mert az csak a villanyfogyasztás 30-40 százaléka és a hálózat ennyire van kiépítve. Ha erre ráteszed az autókat úgy fognak lecsapni a trafók mint a sicc. Én már láttam ilyen számításokat, mert ELMŰ-s voltam, és nem mezei beosztott. Ja és mellesleg a villamos autót télen mivel fűtöd?

nu pagagyí 2012.03.21. 05:55:31

Bajnai nem ígérte, hogy olcsítja majd az üzemanyagárat, a Fidesznek viszont Szíjártói-nemzethalálba csomagolt, komplett intézkedéscsomagjai voltak addig, amíg más kormány kontójára kellett volna, megfékezni a világpiaci árak begyűrűzését. Várjuk nagyon, ezeket a remek intézkedéseket, kezdhetik a jövedéki adó csökkentésével.

röhögő 2012.03.21. 06:07:14

@dukeekud: Ja és 30 kilométert a városiak autóznak. De számoljunk azzal és vegyünk csak 5 kWh-t autónként, amit este kell tölteni és vegyük az 5 milliós autó parkot. Hoppá! Az 25 GWh. Éjszaka , az 5 órás völgyidőszakban az ország teljes energia termelés kellene ehhez.
Honnan veszel ennyi áramot, ha éppen nem fúj a szél? Mert éjszaka a nem ugye nem süt. Öcsike! Mondom sötétzöld vagy. a csak a jobb környéken élők akiknek van pénzük elektromosra váltanak, pl budai hegyekben élők, máris nekiállhatsz a teljes kisfeszültségű hálózat cseréjének. De egy szimpla példa. Egy budai 5 lakásos társasházban ma van fázisonként 8 kW max.
Hazajön hosszú hétvége után 2 lakó, aki egy fázison van, kell nekik vasárnap éjszaka 80 kWh 5 óra alatt. Ezt hogyn hogy ne égjen le a vezeték? Csak egy fázisnál egy társasházban nem cserél az ELMŰ bemenőt, csak egyben. Vagyis a társasház teljes vezeték cseréje kell, az oszloptól. Tudod ez mibe kerül? Plusz egy gazdagabb budai utcában, jó eséllyel az oszloponkon futó vezetékek és trafók cseréje is kell. És a villany országos szinten honnan lesz hozzá?

Pan Modry 2012.03.21. 06:08:40

@dukeekud:

A nagy lopikulat birna el a redszer csucsidoszakban 200 ezer autot amennyiben igaz az autonkenti 20kw terheles. Ember, ez 4000MW pluszterheles a rendszernek, ez tobb mint a fele a csucsidoszak atlagos terhelesenek.

röhögő 2012.03.21. 06:18:48

@dukeekud: Ja és az áramod rögtön 100 forint lesz kilowattóránként, ami napi 5 kWh-t számolva 15 ezer forint. Ja és akkor még jön az állam a jövedéki adóval ami kiesik a benya miatt. vagyis rövidesen havi 25 ezres kölségnél fogsz tartani havonta. Aki napi 30 kilométer autózik kisfogyasztással, annak ma ennyi a költsége benyára és nem cserélt méregdrága elektromos autóra, nem cserélte le a házában a teljes rendszert, nem cserélt az ELMŰ kisfeszültségű hálózatot és nem építettünk még egy Paksot.

röhögő 2012.03.21. 06:24:19

@Pan Modry: A csúcs 6 GW. De nem jók a mértékegységek mert 20 kWh kell naponta autónként és nem 20 kW. Ahhoz egész nap kellene mennie az autónak. Elírta a mértékegységet.

Void Bunkoid 2012.03.21. 06:27:20

@vkaresz6: bizony hogy rosszabb lenne, mert ilyen esetben bizony mindenkinek keményen DOLGOZNIA kellene, méghozzá valami termelő jellegűt, mégpedig annyit, hogy lehessen belőle eladni külföldre is - igen dolgozni, még a semmirekellőknek és cigányoknak is :P

belekotyogó 2012.03.21. 06:46:32

Szerintem a gazdagoknak ez egy jó hír,hogy az utakon egyre kevesebb autó van.Egészen addig jó hír,míg a mutyi benzinkútja be nem csődöl.Aztán már szar hír lesz.

belekotyogó 2012.03.21. 06:48:26

@stefan75: Beragadt az ára,ez nyilvánvaló.

realcarlos 2012.03.21. 06:50:30

Javasolnám belegondolásra: Ha Orbánék nem csinálnának hülyeségeket, nem lettek volna árfolyamrekordok, és történelmi csúcsok. (Persze ez nyílván elmúltnyócév).
+ ha hozzávesszük, hogy - Orbánék - megemelték a gázolaj jövedéki adóját, már egészen biztos, hogy mindenről Libajnai és Fletó tehet.

belekotyogó 2012.03.21. 06:54:08

Tovább kellene következtetni,hogy milyen hatásai lehetnek ha egyre többen és többen teszik le az autót.
-kevesebb áfa folyik be a kevesebb eladott üzemanyagból
-benzinkutak is csődbe mehetnek
-biztosítók csődje

Bokortalan Hajléktalan 2012.03.21. 06:59:37

Aki manapság üzemanyagra költ, az ne jajveszékeljen. Ha fontosabb a kényelem, mint a pénztárca, az mindenkinek a saját döntése. Én taxival járok, így bátran bedobhatok pár felest a bőséges reggeli előtt, szem előtt tartva a költségvetés jövedékiadó-igényét is.

nem-igen 2012.03.21. 07:21:51

Ellenzékben még a Fidesz is úgy gondolta, hogy a kormány a hibás, tele van a net a kijelentéseikkel.

"...A kormánynak igenis van lehetősége a probléma kezelésére és a jövedéki adó csökkentésére, csak akarni kell!" (Varga Mihály)

"Az üzemanyagárak féken tartása azért különösen fontos, mert a benzin és a gázolaj árának emelkedése miatt más termékek is drágulnak, az infláció pedig tovább növekszik" - indokolta jövedékiadó-csökkentő törvényjavaslatát 2008 júliusában a fideszes Varga Mihály

"A gázolaj jövedéki adójának emelése a továbbgyűrűző hatása miatt rendkívül drámai (...) ezért amint a kormány benyújtja javaslatát a gázolajat terhelő jövedéki adó emelésére, a Fidesz módosító indítvánnyal fog élni", és a jövedéki adó szinten tartását kezdeményezi. (Szijjártó Péter 2009. március 12.)

Az Orbán-kormány "nem emeli azokat az adóterheket, amelyek a benzin árát tovább emelnék." (Szijjártó Péter 2011. július 27.)

Addig is jó tudni, hogy ha "tankolás közben felbosszantja a magas benzin ár, akkor gondoljon arra, hogy mindezt a kormány felelőtlen kijelentéseinek köszönheti!" (Révész Máriusz, a Fidesz szóvivője 2006.)

Bokortalan Hajléktalan 2012.03.21. 07:40:17

Amúgy tényleg nem értem, miért kell minden parasztnak gépkocsival járnia. Persze látjuk az amerikai filmekben, hogy ez menő, szabadság, életérzés meg minden, és sajnos az emberek hajlamosak tovább nyújtózkodni, mint ameddig a takaró ér. Vonatkoztassatok el a multik által sugallt talmi képzetektől, csökkentsétek az elvárásaitokat és máris elégedettebbek lesztek. Autókázás helyett sokkal hasznosabb elfoglaltságokat lehet találni. Egy jó könyv, séta a parkban, kedélyes kvaterkázás a szomszéddal, ezek mind-mind többet tesznek hozzá egy ember életéhez. Autókázzanak a gazdagok, akik tanulással és mohó ambíciókkal felkapaszkodtak egy magasabb életszínvonalat megengedő szintre. Idegeskedjenek ők a dugóban.

realcarlos 2012.03.21. 07:44:00

@Bokortalan Hajléktalan: Ha nincs autókázás, nincs dugó :D

Beer Monster 2012.03.21. 07:49:07

@Pan Modry: Honnan származnak az olajárak és indexek, mivelhogy a tőzsdén nem jegyeznek olaj spotot, csak futurest?

Pan Modry 2012.03.21. 08:10:01

@Beer Monster:
fogalmam nincs az olaj spot-rol, de nem hiszem hogy te azon szeretnel kereskedni

Épelméjű 2012.03.21. 08:10:49

www.portfolio.hu/vallalatok/energia/szerdatol_uj_csucson_a_benzinar.164421.html

hogy tisztán lássa mindenki:
a benzin árának 50,3 %-a a termelőé, kereskedőé, a maradék 49,7 %-a adó
a dízel árának 53,5 %-a a termelőé és kereskedőé, a maradék 46,5 %-a adó

Aki elfelejtette volna, 2010 előtt a Fidesz számtalanszor szólította fel az MSZP kormányt az üzemanyagokat terhelő adók csökkentésére, mert szerintük (LOL) a 300 Ft feletti árak elviselhetetlenül nagy terhet jelentenek a társadalom és gazdaság számára.

Már lassan 450 lesz az átlagos ár, hol a faszba van a Fidesz?:)
JA!! Már kormányon....LOL

Az oké, hogy az MSZP egy alja kormány volt, de akkor miért is kell a Fidesz paksimagos valagát nyalni ha Ő is hasonlóan NÍVÓ-s kormány?

nu pagagyí 2012.03.21. 08:11:01

@nem-igen:
Az Orbán-kormány "nem emeli azokat az adóterheket, amelyek a benzin árát tovább emelnék." (Szijjártó Péter 2011. július 27.)

Minden szava igaz, aznap nem emeltek jövedéki adót, november 1-ig kellett várni rá, igaz akkor Szíjjártó hallgatott.

asola 2012.03.21. 08:37:02

Elektromos autókhoz:

Szerintem azért ne közelítsük meg nagyon egyoldalúan a dolgot.

Az áram ára nem tud elmenni 100Ft/kwh-ra, mert a megújjulók ára olyan ütemben esik (PV, $/kw, 40%-os áresés csak 2011-ben, még 20% kinéz 2012-re is), hogy még a szükséges tárolókapacitásokkal együtt is megéri majd messze ez alatt az ár alatt telepíteni őket. De még ha elmegy is 100 Ft/Kwh-ig, addigra a benzin 6-700 Ft/liter lesz (mostani trend alapján 1-2 év), azaz az áram még mindig versenyképes marad mint üzemanyag.

Ráadásul az elektromos autókat nem csak éjszaka lehet tölteni, hanem pl.: nap közben, nyilvános töltőállomásokon (parkolók), amelyek korrektül méretezett bekötésekkel kerülnek már alapból felszerelésre. A kiépítés nyilván pénzbe kerül, de 100Ft/kwh-nál dögivel lesz befektetésre jelentkező abban biztos lehetsz.

Ráadásul az év egy jelentős részében az ilyen munkába menős/leparkolt autók napközbeni töltési igénye egybe esik a napelemek csűcstermelésével, azaz folyamatos új kapacitásra nincs szükséged, csak peaking termelőkre.

A nagy mennyiségű éjszakai töltésre pedig telepíthetsz szelet (tülekednek a jelentkezők, csak engedélyt nem kapnak). Persze itt adódik a kisfogyasztói hálózat fejlesztési igénye, de megintcsak: 100 ft/kwh mellet az ELMŰ szerintem erre könnyen rávehető lesz.

Másik példa: az én kocsim otthon parkol a hét nagy részében, mert bringával járok munkába. A családi házunkra felfér egy 4-5KW-os napelemtömb, ami a ház teljes fogyasztása mellett is tudná annyit töltögetni az autót, hogy az elszámolás után egy forintot nem adok az ELMŰ-nek pluszba.

Mária 2012.03.21. 08:58:32

@Viktus:

"A blog szerkesztőjének mond v.mit pl. a jövedéki adó? :D"

Nem mond neki.

A papíron, amit kapott, hogy abból írjon posztot, ez a szó nem szerepelt. Ő meg csak azt nézte, hogy merre mennek a képen a szép színes vonalak. Az a típus, aki a könyvekben is a képeket szokta nézegetni.

vladimir964 2012.03.21. 08:59:35

A benzinár emelkedés mint tény teljesen független az összes szerencsétlen jöttmenttől, aki miniszterelnöknek csúfolnak Magyarországon.
A világon mindenhol emelkedik a kőolaj - következésképp az üzemanyag - ára is a megnövekedett kereslet, és a jövendőben kitermelendő tartalékok (újabb kőolajmezők felfedezése) immár tíz éve tartó csökkenése miatt.
Az más kérdés, hogy nálunk irgalmatlan sok adóteher rakódik az üzemanyag árra.
Bármilyen központilag előírt beavatkozás ebbe a rendszerbe a maffiának kedvez. Bármilyen "előírt" ár, mesterséges elszámolás azonnal létrehozza a feketepiacot és visszaéléseket. Példának okáért ott van a hajdani Jugoszláviában alkalmazott bónrendszer (bónra kedvezményesen lehetett tankolni a szállítmányozóknak), ami körül hihetetlen maffiaérdekeltségek összpontosultak azonnal. Vagy a "mi kis helyes hazai" fűtőolajos-szőkítős korszakunk.
Vagyis mesterséges beavatkozás és korlátozás nagyságrendekkel több kárt okoz a (legális) gazdaságnak. Azonnal meg fognak jelenni a manipulált elszámolások, fiktív összegek és számlák tömkelege.
Inkább azon kéne elgondolkozni, hogy vajon indokolt-e ekkora mértékben használnunk az autóinkat, vajon a közös munkahelyre, majd onnan hazatérőknek vajon okvetlenül szükséges-e mindenkinek külön autóval közlekednie? Elég szétnézni az utcákon: az autók 90%-ában egyetlen ember ül. Ennek nagy része meggyőződésem szerint csak kényelmi okokból történik így, és hát jópár kényelmi beidegződésünkről a közelebbi és távolabbi jövőben bizony le kell mondanunk (nem csak kiválóbbnál kiválóbb kormányaink miatt)

dr. Bubó 2012.03.21. 09:01:19

a harmadik békemenet tüntetessen az 1000 Ft os benzin árért!

gnme 2012.03.21. 09:02:17

küldeném a nótát kedvenc mókáromnak, jancsibá'-nak

www.youtube.com/watch?v=EnyNlMTOznA

patikaisó · http://patikaisox.hu/ 2012.03.21. 09:02:59

Egészségesebben szeretne élni, akkor fogyasszon tiszta sót! Patikai só a legtisztább só mi jelenleg kapható! Garantáltan káliummentes!

kgonzo 2012.03.21. 09:04:22

@ccactus: Akkor ha jól értem, az amit leírtál adamisnak itt: 2012.03.20. 22:15:55, az azt jelenti, hogy Viktor nem mondott igazat.

Én akkor nem értem, hogy miért nem égnek az autók az utcákon, és mikor foglalják már el a tv székházat!

Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.03.21. 09:07:11

A kérdés leginkább az, hogy a környező országokhoz képest mennyi a benzin ára..

Gyurcsányék alatt nálunk volt a legdrágább,
most meg közel sem:

www.amzs.si/?podrocje=18

nanehogymár 2012.03.21. 09:11:13

@Trompf: igen ilyen szarfaszú fideszeseknek ez a kérdés csak, nem az amit hazudoztak évekig ezek a balfaszok vs. amit jelenleg csinálnak

belekotty 2012.03.21. 09:12:08

@asola: Igazad van, jó levezetés. Csakhogy ebben a gazdasági helyzetben nehéz lesz erre pénzt találni. Azt már viszont látom hogy nemsokára a napsütésért is adót fogunk fizetni.

belekotty 2012.03.21. 09:14:02

@patikaisó: És a kis mennyiségű kálium miért is ártalmas? Akkor ugye húst se egyél mert abban van ám kálium. Hülyéknek reklámozol?

dr. Bubó 2012.03.21. 09:14:51

@Trompf: arra célzol, hogy a II. dr zorbán rezsim, azaz a maffia kormány hasonló elévülhetetlen érdemeit "a forintgyengítés frontján" is meg kell említenünk? igazad van... hősiesen vágják...

legközelebb vásárlóerőparitáson lécci vizsgálni a kérdést...

nanehogymár 2012.03.21. 09:14:58

@nem-igen: ezeknek a hívőknek teljesen mindegy mit szedsz elő, nem vesznek róla tudomást, mert kognitív disszonanciában szenvednének utána. persze lehet már most is, és ilyenkor görcsösen terelnek ill. megmagyarázzák, hogy aznemúgyvanaz meg mostmásmostmertcsak. :)

Artie 2012.03.21. 09:15:19

Ide is, sokadszor, és nem Viktorékat védendő, puszta tények.

1990: 59 forint
2012: 450 forint

Hivatalos infláció (amire persze mindenki azt mondja, lófaszt ennyi, több): 990%. Ez kb. tízszeres növekményt jelent.

59×10=590 > 450.

Akkor most hogy is van ez?

És akkor még a vásárlóerő-paritást nem is vettem figyelembe.

gnme 2012.03.21. 09:16:24

@belekotty:

"...Kedves polgáraink, türelmüket kérjük, sajnos most pénzszűke miatt nem tudunk extraprofitot befogadni..."

:-)))) nyihíííí :-DDDDDD

totalcar.hu/magazin/velemeny/2012/03/21/lattal_mar_nkh-st_dolgozni/

dr. Bubó 2012.03.21. 09:16:42

@kgonzo: miért nem kukaborogatnak?

mert most uyganazok békemenetre járnak...

egy csürhe van csak... kis ország... és ezeket a pénz(most dr zorbán) mozgattya...

Szelid sunmalac 2012.03.21. 09:18:45

@Artie: Figyelj Artie...nem tudom miota dolgozol, es nem tudom mennyivel emelkedik a bered evente....de voltal te az elmult idoben bevasarolni?!

dr. Bubó 2012.03.21. 09:19:12

@Artie: miért nem akkor nézed amikor még kőolajat sem termeltek... mijjen drága volt.

vagy 1970 es években amikor olajválság volt... miért pont 1990? amikor még kádár személyesen döntött az árról...

nu pagagyí 2012.03.21. 09:22:47

@Trompf: Aztán mégis olcsóbb volt, mint most, a bérekhez képest is meg abszolút mértékben is. Pedig akkor köztudomásúlag voltak megszorítások, most meg nincsenek, csak szorulás van.

Artie 2012.03.21. 09:23:56

@dr. Bubó: Lássuk, miért is... Talán mert mostanában ezer helyen azon lovagolnak, hogy 59 forintnál taxissztrájk volt. Ej.

Persze hozzátehettem volna, hogy 1998 decemberében volt kötés kőolajra 8 dollár alatti áron, de azt már nem mertem megtenni.

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Voltam. De nem járok drága Magyarországon nagyon, jó nekem az olcsó Ausztria. Még 300 forintos euróval is. Na ezen tessék elgondolkodni, hogy miért van! Különadó nem magyarázat, évek óta olcsóbb Ausztria.

DNA 2012.03.21. 09:24:36

Hajrá FIDESZ!
Már nem sok van hátra az ország teljes felszámolásából!

nanehogymár 2012.03.21. 09:29:39

@Artie: tehát inkább legyen több, mert nem követte az inflációt? :DDD troll

segítek

590 > 450 > 330 > 300-nál már jujjnemzetárulásoldjamegarohadtkormányvégeavilágnak

és most bő más fél év után rendben van (ca. 10% inflációt figyelembe véve) minden így ahogy van, mert lehetne sokkal több is?! vicces
de nem az főleg a baj (persze baj az is), hogy ennyire "drága", hanem a sok idióta pofázás és hazudozás ami ment..

VOGAben 2012.03.21. 09:30:09

Ha tízből 10 forradalmi "újításuk" éppen nem a vásárlóerőt nyomná le a pinyóba akkor talán lenne kiút. A szakemberek biztosan csak véletlenül tanítják az ellenkezőjét ennek ha a válságos idők kerülnek szóba. Ha a fogyasztás a minimum szinten marad, nem hogy lassú felemelkedés de még stagnálás sem lesz a gazdaságunkban. Az ilyenkor ép elmével elvárható takarékos reformok piszkosul nem említhetőek egy lapon a további megszorításokkal. Szeretek nosztalgiázni de az már több mint vérlázító, hogy 1990 után 21 évvel ismét sikerült elérni az 1978as reálkeresetek nívóját.

Szelid sunmalac 2012.03.21. 09:36:51

@Artie: Koszonom, hogy kulfoldi magyarkent magvas gondolatokkal tudtal hozzajarulni a minket erinto dolgokhoz!

Subika 2012.03.21. 09:41:35

Szerintem teljesen mindegy, hogy ki tehet a benzin magas áráról.
A vásárlóerő-paritásunk van a bányászbéka segge alatt, és úgy érzem, ez az igazi probléma. Egy magyar átlagkereset most kb. 320 liter 95ös benzint ér, egy osztrák átlagkereset közel 1000 litert, miközben e két országban a benzin ára közel azonos szinten van (430 HUF vs. 1,46 EUR).

asz0089 2012.03.21. 09:58:50

Akkor kérem, számoljuk bele, hogy a 2008-as évben drasztikus mértékben csökkent a benzin. Szóval Gyurcsány über nagy király!
A nívóTLAN blog egyre mélyebben.

conmorientes 2012.03.21. 09:59:25

Nivó ? Hol ???

A Benzin ára szerény számításaim szerint ma sem több kb. 250,-Ft/l árnál. Amit e felett fizetek érette a kúton az sima sarc többféle jogcímen. Gát tehát max. Pelikán Elvtársnak/Úrnak javasolt, de érte meg úgyis állami kocsik szoktak jönni azoknak meg mindegy az üzemanyag ára.

Akkor miről is beszélünk ?

Egyébként meg már lassan kezdtem megszokni hogy lehet közlekedni a városban is, a környezet szennyezés ezzel arányosan csökken, ezért vannak kézzel fogható és össztársadalmi szinten is értékelhető előnyei is a drágulásnak.
Mondjuk kevesebb paraszt ettől még nem lesz az úton sajnos, mert azok aránya tapasztalataim szerint benzinár függetlenül konstans.....

gnme 2012.03.21. 10:05:34

@Subika: ausztriában a magyar ember többet ér

a saját hazájában pedig:

"..az annyit is ér.."

a két világot néhány kilométer választja el egymástól

megragadnám az alkalmat és küldeném a nótát Jancsibá'-nak:

www.youtube.com/watch?v=4nzu0F-gIj4&feature=relmfu

asola 2012.03.21. 10:23:46

@conmorientes: A csont paraszt autósok pont azok, akiknek bőven lesz pénzük autókázni (pl.: mindent leszaró, gátlástalan, lopo-csaló-hazudozó alakok, akik javarészt élősködéssel szerezték a pénzüket)

Azaz a parasztok aránya inkább nőni fog az utalkon a benzin drágulásával.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2012.03.21. 10:36:00

@asola:

Milyen kár, hogy valami paraszt lejáratja a paraszt szavunkat.

Szögezzük le: A paraszt valójában egy rendes-becsületes szorgalmasan dolgozó ember.

belekotty 2012.03.21. 10:41:44

@ccactus: Azért kell a paraszt helyett a sötét gyalog kifejezést használni. :-))

PonyvaMester · http://ponyvamester.hu 2012.03.21. 10:59:28

@Dr. GGG77: A Bajnai és társai idején összehordott szarkupac kerül napvilágra mostanság. És a szarkupac ellapátolása folyik, nem pedig további takargatása, gyűjtögetése. Ezt kellene látni. A végtelenségig nem mehet az igénytelenség.

nanehogymár 2012.03.21. 11:08:12

@Ponyva Mester: nem ellapátolás, rálapátolás! nem mindegy. ezt kellene látni.

Silent Bob 2012.03.21. 11:11:49

@ccactus: Mondjuk a szélparkokra kiadott engedélyeket egyből visszavonták, mikor kormányra kerültek.

bananarepublica 2012.03.21. 11:13:57

1916 tol beindul a dinamikus motorizacio, az olajkitermeles a konnyen gyorsan kitermelheto, alacsony bekerulesi koltseggel tortent

1 hordonyi befektetett energia mennyiseg = 10 hordonyi kitermelt energia mennyiseg

Mik ma az aranyok???????????

Szelid sunmalac 2012.03.21. 11:14:01

@ccactus: A bunko meg egy hasznalati eszkoz vagy fegyver. Szerintem rajtad kivul mindenki tudja mikor mire ertik. A szovegkornyezet, tudod...Nyelvtannaci

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2012.03.21. 11:19:50

@Szelid sunmalac-Elmeny designer:

Te nyilván egy paraszt vagy a szó szoros és átvitt értelmében egyaránt! :)

Dr. GGG77 2012.03.21. 11:22:24

@Ponyva Mester: Ehhez képest érdekes, hogy a Bajnai-kormány tevékenységét alapvetően dicsérte a nemzetközi politika és gazdasági elit, sőt, maga Orbán is elismerőleg nyilatkozott róla még 2010 őszén. Igaz, nem itthon, hanem Párizsban.

A Bajnai-kormány egyetlen gyengesége a választói felhatalmazás hiánya volt.

Szelid sunmalac 2012.03.21. 11:27:31

@ccactus: Latom jol birod a kritikat. Igen, biztosan paraszt vagyok. Egyreszt, mert elmondtam a velemenyem, ami az erzekeny kis lelkecsked bantja, masreszt mert tavasszal bizonyara a gep mellett ultetem a kukoricat. Bunko!

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2012.03.21. 12:00:41

@Szelid sunmalac-Elmeny designer:

12ezer hozzászólás a neved mellett.. Ahhoz képest elég ideges típusnak tűnsz!

balfaszcsaszar 2012.03.21. 12:02:10

a hol mennyibe kerul a benzin ill mekkora az adotartalom cimu szajkaratejba egy cseppnyi adalek

ec.europa.eu/energy/observatory/oil/bulletin_en.htm

igazi hős 2012.03.21. 12:28:27

@dukeekud: Nem állsz teljesen kapcsolatban a számokkal, hagy írjak néhányat. Az általad írt autónkénti 20kW gondolom 20kWh akart lenni, ezzel számolva 100,000 autó 20 GWh-t igényel, ami a napi fogyasztás 20%-a. Összehasonlításként Paks 2GW-os, azaz napi 48 GWh energiát szolgáltat. Ennyit arról, hogy kell-e kapacitásbővítés félmillió autóhoz.
Amit teljesen hanyagolsz, az az elosztóhálózat. A zsinórban nem lehet bármennyi áram, ha nő a fogyasztóknál levő kihasznált teljesítmény, akkor a hálózatot fejleszteni kell, akár odáig is, hogy az utca sarkáig, ne adj isten a házig menjen a 20kV-os kábel. Az pedig drága móka. Persze megfelelő árképzéssel rá lehetne venni a legtöbb embert, hogy éjjel 2 körül töltse az autóját, de ehhez is elég komoly fejlesztés kéne.

igazi hős 2012.03.21. 12:39:50

@igazi hős: Elírtam egy nagyságrendet, de látom röhögő jól számolt.

sirsteve 2012.03.21. 12:46:20

@asola: Akkor majd a kormány kivet némi jövedéki adót az elektromos áramra is, kb. annyit, hogy mindegy legyen benzinnel vagy villannyal hajtod az autót.
Ha jól emlékszem a biobenzinnél már megtették.

PonyvaMester · http://ponyvamester.hu 2012.03.21. 12:57:28

@Dr. GGG77: Ami azért nem elhanyagolható hiánya. Avagy nem, ha suckértői kormánynak hívjuk. Ami pedig azért erős túlzás volna.

DIldiko 2012.03.21. 13:28:12

@ccactus: Az adó csökkentése az nem az nem árgát! Ha a benzin jövedéki adóját vagy ÁFÁ-ját csökkentik az nem árgát!

DIldiko 2012.03.21. 13:34:14

@Tapogatott Kukorica: Tökéletes statisztika! Mindenki azt hoz ki belőle, amit akar! :))

DIldiko 2012.03.21. 13:40:21

@Ponyva Mester: Szerintem meg napról napra nagyobb az a kupac!

PonyvaMester · http://ponyvamester.hu 2012.03.21. 13:44:16

Kupac-kukac, idd ki-vidd ki... :)

DIldiko 2012.03.21. 13:50:10

@vladimir964: Pár nappal ezelőtt olvastam, hogy az USA-ban soha nem volt még ennyire alacsony a kőolaj hordónkénti ára! Akkor hogy is van ez?

Szelid sunmalac 2012.03.21. 13:59:47

@ccactus: Mihez kepest? Te a hozzaszolasok szamabol fel tudod fedni valakinek az idegallpotat? Csak nem a nagy Tihanyi Tamas tanitvanya vagy?

dukeekud 2012.03.21. 15:00:19

@röhögő:"
Na most 20 kWh szorozva 500 ezerrel az 10 GWh. Ennyi nincs az éjszakai rendszerben, mert a maximum 5 órás völgyidőszakban nincs 2 GW felesleges teljesítményed. Ráadásul a kisfogyasztói hálózat ezt el sem bírná"

Mar pedig a MAVIR adatai alapjan van 2000 MW szabad kapacitas.
Az adatokbol jol lathatoan ejszaka 4000-4500 MW a jellemzo fogyasztas.
A nappali fogyasztas csucsa, pedig 6500-6700 MW, tehat van 2000 MW a rendszerben. Valojaban meg tobb is, mert a 6700 MW, nem azert csucs, mert nem tudtak tobbet adni, hanem mert ennyi kellett. Csak tippelem, de szerintem akar a 8000 MW sem okozna semmifele fennakadast. Magyarorszag, 7 orszag villamos halozatara van rakapcsolodva, ezert nemi tulzassal szinte korlatlan mennyisegu aramot tudunk venni toluk.

A 20kWh-s akkumlatort, meg ha ejfeltol reggel hatig toltjuk, akkor az csak 3.3 kWh fogyasztas, ami mar most is mindenhol rendelkezesre all. Es a 32 amperes halozati bovites alanyi jogon jar, ami 7 kW-os terhelest is lehetove tenne.
Persze azt azert nem gondolom, hogyha holnap fel millio ember bejelentene, a teljesitmeny bovitesi igenyet, hogy az zokkeno mentesen zajlana le. De muszakilag megoldhato, folleg ha van ra kereslet. Szoval szerintem halozat teljesitmenye nem fekezne az elektromos autok terjedeset.

igazi hős 2012.03.21. 16:41:59

@dukeekud: "Es a 32 amperes halozati bovites alanyi jogon jar" Hol? Az ELMŰ egy vagyont húzott le rólam, mert nem volt elég a 1x25A. Talán 32A-ig jár a bővítés, ami nem ugyanaz a helyzet.

A 6700 MW annyira "nem csúcs" hogy olyankor áramot importálunk. Ha már a MAVIR oldalán jársz, nézd meg a saját termelést is. Az elosztóhálózat többre is képes, de a kisfeszültségű hálózatban nem hiszem, hogy ekkora tartalékok lennének. Napi 20kWh, havi 400+ kWh a legtöbb háztartásban megduplázza az áramigényt, azaz ahol csak lakások vannak, ott nagyon megnőne az áramigény, ráadásul az emberek nagyjából egyszerre érnek haza és egyszerre dugják be az autót a konnektorba. Bár ez áthidalható a töltés ütemezésével, de ahhoz meg vezérelhető órák kellenek, ami szintén elég nagy költség.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2012.03.21. 18:45:57

@DIldiko:

"Pár nappal ezelőtt olvastam, hogy az USA-ban soha nem volt még ennyire alacsony a kőolaj hordónkénti ára! Akkor hogy is van ez?"

Az valami Népszava lehetett. Amerikában is 100$ felett van az olajár.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.03.21. 20:08:50

@ccactus:
144 dollár volt a történelmi csúcs, de akkor sem volt messze annyi a benzin ára nálunk, mint most.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.03.21. 20:11:25

Szvsz az energia problémát leginkább úgy lehetne kezelni hosszútávon, hogy több atomerőmű, városi és agglomerációs közlekedésben elektromos autók, az áruszállításban a vasút preferálása, és csak ott használni belső égésű motort, ahol feltétlenül szükséges. Sajnos ettől még a világ nagyon messze van, nem csak mi, és most nem mennék bele abba, hogy mit szól ehhez az olajlobbi, tény hogy innen még fog bőven emelkedni az olajár, lesz az 200 dollár is, meg 400 is.

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2012.03.21. 20:35:28

@Zabalint:

"144 dollár volt a történelmi csúcs, de akkor sem volt messze annyi a benzin ára nálunk, mint most."

Megnéznéd hozzá légyszi az EUR/USD akkori és mostani árfolyamát? Szerintem 80%-ban megkapnád a választ a különbözet okára.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.03.21. 22:22:51

@ccactus:
Elsősorban az USDHUF ami érdekes ebből a szempontból, de igazad van, mert akkor sokkal olcsóbb volt a dollár, kb. 160 Ft körül volt. Akkor kb. 23040 Ft volt egy hordó olaj, most 28160 körül. Ez 22%-os emelkedést jelent, szerintem ennél többel növekedett a benzinár, mondjuk nyilván nem csak a jövedéki adó, hanem a feldolgozás költsége is emelkedhetett.

DIldiko 2012.03.22. 07:33:54

@ccactus: Nem tudom, hol olvastam - engem is nagyon meglepett a dolog! De ezt ma olvastam - és lehet benne valami: www.vezess.hu/hirek/lehuzzak_autosokat/36028/
Az egyik legjobb bevételi forrás a benzin és gázolaj adótartama -amely az ár fele. Csak arra nem gondol senki, hogy ha 10-20%-al drágul az üzemanyag, az igencsak emeli az árakat is, ill. sokan sokkal kevesebbet tankolnak, amit épp a napokban publikáltak, hogy tavaly csökkent a kutak forgalma. www.vg.hu/vallalatok/energia/ennyivel-csokkent-az-uzemanyag-fogyasztas-366625

DIldiko 2012.03.22. 07:38:01

@vladimir964: Engem is meglepett ez az infó! Bár az igaz, hogy ha az olaj vagy a dollár árfolyam csak minimálisan növekszik - azonnal emelik az árat, míg fordított esetben nagyon ritkán. sokat kell a dollárnak esnie, hogy az üzemanyag árak akár 2-3 Ft-al csökkenjenek.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.03.22. 11:31:50

@DIldiko:
Ezért éppen az a logikus lépés, hogy ha az állam nem akarja, hogy jelentősen csökkenjen a bevétele, hogy a jövedéki adót is növeli. Ugyanis ha nő az ár, kevesebben tankolnak, akkor csökken a bevétele(tudtommal a jövedéki adó nem %-os), ezt adóemeléssel tudja ellensúlyozni.

DIldiko 2012.03.22. 12:27:33

@Zabalint: É úgy veszem észre, hogy mióta ilyen drága a benzin egyre kevesebben járnak kocsival. Az idén, ha így folytatódik szerintem simán 5% körül lesz a forgalom visszaesése - és lehet, hogy még keveset is mondtam. Az átlagember már csak akkor jár kocsival, ha nagyon muszáj. Ha valaminek nagyon növelik az árát annak visszaesik a forgalma általában, majd újra szép lassan visszanövekszik az előző szintre. Az üzemanyag forgalom már szerintem csak csökkenést mutat, esetleg a nyári szabadságolások idején növekszik majd kismértékben - aki még el tud menni nyaralni az fog tankolni.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.03.22. 14:35:54

@DIldiko:
Ehhez képest ha megnézed, 5-ből 4 autóban 1-1 ember ül. Pedig vannak, akik munkába járást is megoldják úgy, hogy egy környékről többen mennek együtt, minden nap más autójával.

DIldiko 2012.03.22. 14:48:41

@Zabalint: Ők azok akik még mindig autózhatnak, mert van rá keretük. Azok akik családostul utaztak már nem utaznak, mert nem telik rá.

hello.leo 2012.03.24. 15:00:19

Nem benzinár hanem CHFHUF és EURHUF árfolyam. Kérhetnénk erről is grafikonokat?

hello.leo 2012.03.24. 15:07:31

És ezekből elég gyorsan ki fog derülni, hogy a gyenge forint egyenes következménye a benzinár emelkedésénének (ceteris paribus), különösen ha USDHUF-ot is nézünk.

Vagy pontosan mióta van Mo-nak elegendő olajkészlete?

hello.leo 2012.03.24. 15:10:24

"Blogunk a benzinárgátat elsősorban a kisemberek védelmére találta ki.....javasoljuk a végtankolást, vagyis 250 forintos áron egyszerre 100ezer liter benzin megvásárlását"

Melyik kisembernek van 25 millió forintja kp? Te elolvasod amit írkálsz?

ccactus · http://nivo.blog.hu/ 2012.03.24. 19:18:59

@hello.leo:

Te mit trollkodsz itt egy hét után? :))

hello.leo 2012.03.25. 11:34:01

Ejnye no. Ez egy szép demagóg reakció, de az sem nívósan.

Nem egy hét után, hanem kettő és fél.

Továbbá igazmagyar blogírótól megfelelő nyelvhelyesség várható el. "Trollkodni", ez bizony intranzitív ige. (És persze szép, magyar szó, ahogy igazmagyar bloghoz illik.)

"Te MIÉRT trollkodsz itt egy hét után? :))"

Ez már jó lesz.
süti beállítások módosítása